Techmoto is een jong en dynamisch bedrijf dat zich richt op kwalitatief hoogwaardige motoren. Door onze jarenlange ervaring met het inkopen en verkopen van motoren uit dit segment weten wij heel goed wat de klant wil. Wij nemen dan ook graag uitgebreid de tijd om samen met u te bespreken welke wensen u heeft en hoe Techmoto daarbij kan helpen.
Ons visie is gericht om de klant tevreden te stellen daarom staat de klant bij ons centraal. Techmoto focust zich op een langdurige klantrelatie, wij zien u graag terugkomen.
Wij hebben een strenge inkoopprocedure waarbij de motoren volledig worden gecheckt. Dit houd in dat de motoren volledig worden uitgelezen en gecontroleerd op storingen, defecten en onjuiste tellerstanden. Daarnaast kijken wij goed naar de optische staat waarbij schadeverleden, pekel en onderhoudshistorie goed worden geanalyseerd.
Een stukje historie: TRIUMPH in 1937 - De activiteiten in de auto's en die van de motoren worden gescheiden in 1936. Ariel eigenaar John Young ('Jack' maar door insiders 'JS' genoemd) Sangster koopt de fabriek in Priory Street (motoren) voor 5000 pond en verlaagt de lonen per direkt. Hij veranderd de naam in Truimph Engineering Company. Sangster stelt een designer van Ariel, de 35 jarige Edward Turner, aan als General Manager. Daarna vraagt hij Bettmann om zitting te nemen in het bestuur, met name om zijn reputatie en netwerk. Val Page vindt werk bij BSA nadat hij voor de overname ontslag had genomen.
Turner schudt het leveringsprogramma een goed door elkaar en houdt dan de Tiger 70, 80 en 90 over. Hij voegt vervolgens gepolijste afwerkdeksels toe, komt met nieuwe verfdesigns, omhooglopende uitlaten, enkeltube frames en chromen brandstoftanks. In 1937 ontwerpt men de 500cc Speed Twin. Deze verlaat de dealers voor 75 pond en verovert daarmee de markt. Daarna wordt het originele pand aan Much Park Street verkocht. Dat jaar rolt ook de laatste Tiger 90 van de band en kondigt men de Tiger 100 aan.