Nieuwsbrief:

MZ  TS 250/1 - 1976

Garantie: Ja
9 Km
Groen
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
mz - ts-250-1
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
TE KOOP AANGEBODEN:

Deze zeer unieke volledig gerestaureerde MZ TS 250A uit bouwjaar 1976 !

! let op ! dit is GEEN omgebouwde gewone MZ TS 250 dit betreft een originele Oost-Duitse landmacht motor welke vroeger in de DDR langs het ijzeren gordijn heeft gepatrouilleerd.

De MZ TS 250 is opzich momenteel in Nederland al vrij zeldzaam met slechts 34 exemplaren, maar de TS 250 A is met slecht 3 geregistreerde exemplaren waarvan dit er één is, wel uitzonderlijk zeldzaam ! (aantoonbaar feit via RDW) 

Gerestaureerd door een monteur welke bij een groot Oorlogs museum werkzaam is en dus weet waar hij mee bezig is, deze is de afgelopen jaren tot de laatste bout uit elkaar geweest en volledig gerestaureerd. Zowel optisch als technisch verkeerd deze dus in zeer goede staat. Bij de restauratie zijn voor het technische gedeelte nieuwe onderdelen gebruikt en voor de optische kant is er zoveel mogelijk behouden of New Old Stock onderdelen (zelfs de bouten zijn van DDR productie) gebruikt. Museumwaardig! 

Met originele lederen tas met overhoes, originele schep, sleutels, originele blauwe plaat met juiste cijfer / letter combinatie, slechts 9 kilometer gelopen na revisie! foto`s restauratie aanwezig.

Prachtig stukje historie waarbij je meer bekijks hebt dan met een nieuwe motor, en welke ook zeer zeker een betere investering betreft.


 
  • www.vandekolkmotoren.nl

    !! NU EXTRA SCHERPE PRIJZEN - BEL ONS VOOR DE BESTE DEAL !!

    Gespreid betalen is bij ons mogelijk, kijk op onze site voor meer informatie.


    Voor het reserveren van een motorfiets vereisen wij een aanbetaling.

    Alle inruil mogelijk.

    Volg ons op:

    INSTAGRAM: @vandekolkmotoren
    FACEBOOK: @vandekolkmotoren

    Voordat u ons bezoekt kunt u het beste even van te voren bellen om teleurstelling te voorkomen.

    Openingstijden:

    Ma: 09:00 - 17:00 / 18:00 - 20:00
    Di: 09:00 - 17:00 / 18:00 - 20:00
    Wo: 09:00 - 17:00 / 18:00 - 20:00
    Do: 09:00 - 17:00 / 18:00 - 20:00
    Vr: 09:00 - 17:00 / 18:00 - 20:00
    Za: 09:00 - 17:00

    Van de Kolk Motoren
    Kelvinstraat 27
    7701 BZ Dedemsvaart
    info@vandekolkmotoren.nl
    0625119798

    MOTOR VERKOPEN ? wij zijn het hele jaar door op zoek naar motoren en kopen deze graag van u in, interesse? u kunt ons bellen, appen of het contact formulier op onze site invullen.

    OP ZOEK NAAR ONDERDELEN ? Wij kunnen vrijwel elk onderdeel voor uw motorfiets bestellen, voor werkelijk elk type of merk! nieuwsgierig wat we voor u kunnen betekenen? neem gewoon eens vrijblijvend contact met ons op.






Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
Van de Kolk Motoren
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
© 2000 - 2025 Motoroccasion