Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Moto Morini verbreedt zijn horizon met de gloednieuwe Calibro, een op maat gemaakte motorfiets die is ontworpen voor alle avontuurlijke motorrijders die zich niet willen beperken tot het gewone en op zoek zijn naar een wereld waarin ze hun innerlijke zelf kunnen laten spreken.
Met de Calibro maakt Moto Morini een sterke terugkeer naar het custom segment door een motorfiets te presenteren die gekenmerkt wordt door een ontwerp met een grote persoonlijkheid, geschikt voor de stijlbewuste rijder die op zoek is naar een unieke motorfiets met een kenmerkende "Amerikaanse" look.
De motorfiets zal op de markt worden gebracht in de versie met vol vermogen of met een vermogen van 35 kW, geschikt voor het A2-rijbewijs. Beide varianten worden aangedreven door een zeer betrouwbare motor die zowel plezierig als zeer zuinig is. Deze motor maakt de Calibro tot de ideale metgezel voor iedereen die op zoek is naar een trouwe en onvermoeibare partner op de weg.
Verkoopprijs is inclusief gratis bezorging door heel Zeeland, inclusief BPM en inclusief afleveringskosten.
Inruil en bezorging door heel Nederland bespreekbaar!
Beschrijving
Merk Moto Morini
Model Calibro
Kleur Grijs en Rood
Segment Scrambler
Cilinderinhoud 693 cc
Kilometerstand 0 km
Bouwjaar Nieuw
Garantie 36 maanden
Prijs
Adviesprijs incl. 21% BTW en BPM:
€ 8.399,-
Prijs inclusief € 299,00 kosten rijklaar:
€ 8.699,-
Incl. gratis bezorging door heel Zeeland.
Poppemotoparts
De zompe 16c
4353 RT Serooskerke
0118-596311
info@poppemotoparts.nl
Wij zijn uw adres voor al het onderhoud,reparatie,in en verkoop van uw tweewieler.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 2 cylinder in lijn, viertakt vloeistofgekoeld |
Boring x slag | 83 mm x 83 mm |
Cilinder inhoud | 693 cc |
Comp. verhouding | 11.6:1 |
Kleppen | 8 |
Brandstof toevoer | Injectie, Bosch EFI |
Ontsteking | |
Vermogen | |
Max. koppel | 68 Nm bij 6500 tpm |
Koppeling | |
Versnellingsbak | |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 15 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Debbel wiegframe met swingarm |
Vering voor | Traditionele voorvork 41 mm, veerweg van 120mm |
Vering achter | dual shock, veerweg van 100 mm, instelbare voorspanning van de veerdempingg preload |
Remmen voor | enkele remschijf 320 mm, zwevende remklauw met 2 cylinders |
Remmen achter | enkele remschijf 255 mm, remklauw met 1 cylinder |
Voorband | 130/70-R18 |
Achterband | 180/65-R16 of 180/70-R16 |
Wielbasis | |
Lengte | 2220 mm |
Breedte | 860 mm |
Hoogte | 1190 mm |
Zithoogte | 725 mm |
Drooggewicht | 200 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
| Dealerschappen: AGM, HYOSUNG, MASH, MOTO MORINI, ROYAL ENFIELD |
Na ongeveer 15 jaar als monteur actief geweest te zijn in de motorsport ben ik in 1997 'uit vraag van de klant' begonnen met verkoop van onderdelen en accessoires met daarbij onderhoud en reparatie van motorfietsen. Tijdens de beginperiode bleek al snel dat de ervaringen uit de motorsport een grote bijdrage leverden aan de vakkundige reparaties, die al heel snel in grote getale werden uitgevoerd.
Inmiddels is ons bedrijf uitgegroeid tot een volwaardig bedrijf waar men oog heeft voor de wensen en de behoeften van de scooter- en motorklant. De voorraad onderdelen en accessoires groeide uit van de bekende bougie en luchtfilter, naar een zeer uitgebreide voorraad. Dit alles is uitgebreid met dealerschappen voor zowel scooter en bromfiets als helmen en kleding.
 | Serooskerke, Zeeland |
 | 0118-596311 |
Wist u dat: In de motortaal "CafĂ©-racer" betekent: De cafĂ©-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafĂ©s en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risicoâs werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term cafĂ©-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de cafĂ©-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de âGodfather van de cafĂ©-racerâ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beĂŻnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van cafĂ©-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, CafĂ© RacersRockers, Rock N âRoll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van