Nieuwsbrief:

Van Hoof Motoren

Officieel dealer van CFMOTO Van Hoof Motoren is anders dan andere bedrijven. Daarom zijn wij er trots op dat wij officieel dealer zijn van CFMOTO! CFMOTO is vastbesloten zich te onderscheiden van de massa. Dit door een uitzonderlijk ontwerp na te streven, innovatie hoog in het vaandel te dragen, de betrouwbaarheid continu te verbeteren en gewoonweg door opwindende voertuigen te maken. Als officeel dealer kunnen wij nieuwe motoren leveren, service en onderhoud bieden en daarbij 5 jaar garantie op CFMOTO garanderen.
Alle motoren van Van Hoof Motoren
14 motoren gevonden
YAMAHA XJ 900 S DIVERSION
YAMAHA XJ 900 S DIVERSION
€ 1.499,- p/mnd klik hier
1997, 8976 Km
BMW G 650 XCOUNTRY
BMW G 650 XCOUNTRY
€ 3.737,- p/mnd klik hier
2007, 53000 Km
HONDA VT 750 C2 SHADOW ACE
HONDA VT 750 C2 SHADOW ACE
€ 3.434,- p/mnd klik hier
1997, 60235 Km
KAWASAKI GTR 1000
KAWASAKI GTR 1000
€ 2.222,- p/mnd klik hier
2001, 84577 Km
YAMAHA BT 1100 BULLDOG
YAMAHA BT 1100 BULLDOG
€ 2.749,- p/mnd klik hier
2004, 19507 Km
MASH CAFE RACER BLACK
MASH CAFE RACER BLACK
€ 2.929,- p/mnd klik hier
2016, 38376 Km
YAMAHA TDM 850
YAMAHA TDM 850
€ 1.666,- p/mnd klik hier
1993,
MOTO GUZZI 750 BREVA
MOTO GUZZI 750 BREVA
€ 3.939,- p/mnd klik hier
2009, 11645 Km
DUCATI MULTISTRADA 1000 S DS
DUCATI MULTISTRADA 1000 S DS
€ 3.434,- p/mnd klik hier
2006, 52404 Km
HONDA VT 1100 C2 SHADOW
HONDA VT 1100 C2 SHADOW
€ 3.999,- p/mnd klik hier
1996, 25070 Km
TRIUMPH TIGER
TRIUMPH TIGER
€ 3.636,- p/mnd klik hier
2006, 64980 Km
SUZUKI VL 800 VOLUSIA
SUZUKI VL 800 VOLUSIA
€ 4.444,- p/mnd klik hier
2001, 32336 Km
BMW F 650 GS
BMW F 650 GS
€ 3.232,- p/mnd klik hier
2005,
BMW R 1100 R
BMW R 1100 R
€ 2.249,- p/mnd klik hier
1994, 81301 Km
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maak­te deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht, maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letter­lijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te wor­den. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegen­wacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor mo­torfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Libe­rators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw ty­pe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
© 2000 - 2024 Motoroccasion