Nieuwsbrief:

Munsters Motoren

Welkom bij Munsters Motoren Munsters motoren bestaat al bijna 20 jaar waarvan we zo'n 15 jaar gevestigd zijn aan het Hertog janplein 16 in Erp. WIJ ZIJN DE MOTORZAAK WAAR DE KLANT NOG ALTIJD KONING IS. Waarvoor kan U bij ons terecht: ?? • Voor een nieuwe motor (bijna elk merk) • Voor een nette occasion (met garantie) • Voor vakkundig onderhoud van uw motor • Voor schadetaxatie en reparatie • Voor een nieuwe helm • Voor kleding en handschoenen • Voor alle onderdelen • Voor vakkundige montage van banden tegen zeer concurrerende prijzen • Voor advies en tips • Voor het om of verbouwen van uw enduromotor naar een rally motor • EN NATUURLIJK ALLES OP HET GEBIED VAN CROSS- EN ENDURO WIJ ZIJN OOK: HUSQVARNA DEALER HUSQVARNA NUDA DEALER Ook hebben wij in ons assortiment: Kleding van Richa, Grand Canyon, Axo en Kenny Helmen Premier, Lazer, Axo en Kenny.
Alle motoren van Munsters Motoren
34 motoren gevonden
BETA RX 450
BETA RX 450
2025, Nieuw
DUCATI MONSTER S2R
DUCATI MONSTER S2R
€ 3.999,- p/mnd klik hier
2005, 59175 Km
KTM FREERIDE E-XC
KTM FREERIDE E-XC
€ 5.499,- p/mnd klik hier
2018, 1161 Km
BMW R 1250 RT
BMW R 1250 RT
€ 17.999,- p/mnd klik hier
2022, 85065 Km
YAMAHA TRX 850
YAMAHA TRX 850
€ 1.999,- p/mnd klik hier
1997, 57618 Km
BETA RR 300
BETA RR 300
€ 10.875,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
TRIUMPH TIGER SPORT 660
TRIUMPH TIGER SPORT 660
€ 9.250,- p/mnd klik hier
2023, 8737 Km
BETA ALP 4.0
BETA ALP 4.0
€ 6.799,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
BETA ALP 4.0 X
BETA ALP 4.0 X
€ 6.799,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
YAMAHA TRACER 900 GT
YAMAHA TRACER 900 GT
€ 9.499,- p/mnd klik hier
2018, 46033 Km
BETA RR 4T 430
BETA RR 4T 430
€ 5.500,- p/mnd klik hier
2020, 16432 Km
YAMAHA MT 09 SP
YAMAHA MT 09 SP
€ 10.450,- p/mnd klik hier
2020, 8204 Km
SUZUKI GSF 1250 SA
SUZUKI GSF 1250 SA
€ 4.300,- p/mnd klik hier
2007, 44511 Km
KAWASAKI Z 800 ABS
KAWASAKI Z 800 ABS
€ 5.750,- p/mnd klik hier
2013, 41653 Km
HONDA CB 1000 R
HONDA CB 1000 R
€ 4.999,- p/mnd klik hier
2010, 65301 Km
BMW R 1200 GS ADVENTURE
BMW R 1200 GS ADVENTURE
€ 8.499,- p/mnd klik hier
2014, 114184 Km
BMW S 1000 RR
BMW S 1000 RR
€ 13.499,- p/mnd klik hier
2017, 51400 Km
KAWASAKI Z900
KAWASAKI Z900
€ 8.499,- p/mnd klik hier
2020, 4500 Km
YAMAHA TRACER 9
YAMAHA TRACER 9
€ 13.499,- p/mnd klik hier
2024, 12979 Km
BETA 300 XTRAINER
BETA 300 XTRAINER
€ 8.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
© 2000 - 2025 Motoroccasion