|
Motor | 3 cilinder in lijn, vloeistofgekoeld |
Boring x slag | 74|61,9 |
Cilinder inhoud | 800 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | DOHC |
Brandstof toevoer | multipoint sequential electronic fuel injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 95|70|9300 |
Max. koppel | 79|7850 |
Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 |
Topsnelheid | |
ABS | optie |
Frame | Aluminium beam twin spar |
Vering voor | Showa 43mm upside down forks with adjustable preload, rebound and compression damping, 150mm travel |
Vering achter | Showa Monoshock with adjustable preload and rebound damping 150mm rear wheel travel |
Remmen voor | 308 mm zwevende remschijven |
Remmen achter | 255 mm remschijf, Nissin remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1545 |
Lengte | 2215 |
Breedte | 865 |
Hoogte | 1390 |
Zithoogte | 845 |
Drooggewicht | 215 |
Leverbare kleuren | Phantom Black, Matt Khaki Green, Crystal White |
Beschrijving | Soms is rijden over de weg alleen niet voldoende. Soms wil je verder naar plaatsen waar de meeste voertuigen je kunnen brengen. Dwars door het land of zelfs dwars door een continent, je hebt geen asfalt nodig wanneer je op een Tiger 800 XC rijdt.
Met premium instelbare WP vering en de 95pk sterke 800cc driecilinder zijn er maar weinig obstakels in de weg. Standaard uitgevoerd met Ride-by-wire en in - en uitschakelbaar ABS is de lat voor het adventure rijden weer hoger gelegd. De verbeterde rijpositie, het ongeėvenaarde rijgedrag van een Triumph en het 21 inch voorwiel maken de 800 XC tot een echte alleskunner, ook wanneer het asfalt ophoudt.
|