|
Motor | 3 cilinder in lijn, vloeistofgekoeld |
Boring x slag | 85|71.4 |
Cilinder inhoud | 1215 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | DOHC |
Brandstof toevoer | multipoint sequential electronic fuel injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 137|101|9000 |
Max. koppel | 121|6400 |
Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 |
Topsnelheid | |
ABS | optie |
Frame | Tubular stalen trellis frame |
Vering voor | Kayaba 46mm upside down forks |
Vering achter | Kayaba monoshock |
Remmen voor | Twin 305mm floating discs, Nissin 4-piston calipers, Switchable ABS |
Remmen achter | Single 282 mm disc, Nissin 2 piston sliding caliper (ABS model available) |
Voorband | 110/80 R19 |
Achterband | 150/70 R 17 |
Wielbasis | 1530 |
Lengte | 2248 |
Breedte | 885 |
Hoogte | 1410 |
Zithoogte | 835 |
Drooggewicht | 259 |
Leverbare kleuren | Graphite, Phantom Black, Sapphire Blue |
Beschrijving | De Tiger Explorer brengt een geheel nieuw niveau van prestaties en specificaties voor adventure-rijders
De compleet nieuwe krachtbron maakt gebruik van een nieuw, elektronisch, ride-by-wire gasklepsysteem, waarmee onze ontwikkelaars de mogelijkheid kregen een aantal hightech hulpmiddelen op het vlak van veiligheid en comfort aan de Tiger Explorer toe te voegen. Cruise control, tractiecontrole en ABS zijn dan ook standaard op deze Tiger. Een robuuste cardanaandrijving werd ook helemaal nieuw ontwikkeld voor de Tiger Explorer, waardoor vrijwel onderhoudsvrij motorrijden mogelijk wordt. De nieuwste Triumph is ontworpen met ruime onderhoudsintervallen van 10.000 mijl (we blijven Engels!). Ideaal voor langeafstand-avonturen. |