Nieuwsbrief:

MotoVeda


www.motoveda.nl
0318-625625
Dealer van:Lid BOVAG

APRILIA, GILERA, KAWASAKI, MOTO GUZZI, PIAGGIO, VESPA



MotoVeda is PREMIUM dealer van Kawasaki, Vespa, Piaggio, Gilera, Aprilia en Moto Guzzi. In onze showroom (1250 m2) in Ede vind je ruim 100 nieuwe en gebruikte, motoren (motor)scooters en MP3's Ook zijn Yamaha, Honda, Kymco, Sym en Peugeot in onze showroom te vinden. Voor het huren van een MP3 of winterstalling kun je ook bij ons terecht. Voor het onderhoud van een (motor) scooter of MP3 ben je van harte welkom! Op zoek naar een passende motor-outfit of helm in onze Revit- en Macna shop helpen wij je graag. MotoVeda is sponsor van de Piaggio MP3 club en DBS club.
Alle motoren van MotoVeda
19 motoren gevonden
MASH SIX HUNDRED 650
MASH SIX HUNDRED 650
€ 3.950,- p/mnd klik hier
2022, 2487 Km
ZERO CLASSIC
ZERO CLASSIC
€ 2.995,- p/mnd klik hier
2023, 2608 Km
KYMCO DT X360
KYMCO DT X360
€ 5.295,- p/mnd klik hier
2022, 8988 Km
KYMCO NEW PEOPLE S 200I ABS
KYMCO NEW PEOPLE S 200I ABS
€ 2.950,- p/mnd klik hier
2023, 11360 Km
KYMCO X-TOWN 300I
KYMCO X-TOWN 300I
€ 4.750,- p/mnd klik hier
2022, 1749 Km
KAWASAKI Z 7 HYBRID
KAWASAKI Z 7 HYBRID
€ 8.750,- € 14.395,- p/mnd klik hier
2024, Nieuw
Merkdealer
PIAGGIO MEDLEY S
PIAGGIO MEDLEY S
€ 3.750,- € 4.399,- p/mnd klik hier
2024, Nieuw
Merkdealer
VESPA GTV OFFICINA 8 310
VESPA GTV OFFICINA 8 310
2025, Nieuw
Merkdealer
PIAGGIO MP3 300 YOURBAN
PIAGGIO MP3 300 YOURBAN
€ 3.950,- p/mnd klik hier
2011, 46988 Km
Merkdealer
PIAGGIO MP3 350 LT SPORT
PIAGGIO MP3 350 LT SPORT
€ 5.250,- p/mnd klik hier
2019, 23196 Km
Merkdealer
KAWASAKI Z650 PERFORMANCE
KAWASAKI Z650 PERFORMANCE
€ 7.895,- p/mnd klik hier
2025, 1585 Km
Merkdealer
HONDA PCX 150
HONDA PCX 150
€ 2.495,- p/mnd klik hier
2015, 11334 Km
KAWASAKI KLE 650 VERSYS
KAWASAKI KLE 650 VERSYS
€ 7.150,- p/mnd klik hier
2020, 16566 Km
Merkdealer
PIAGGIO MP3 300 HPE SPORT
PIAGGIO MP3 300 HPE SPORT
€ 5.495,- p/mnd klik hier
2019, 10997 Km
Merkdealer
PIAGGIO MP3 300 HPE
PIAGGIO MP3 300 HPE
€ 6.750,- p/mnd klik hier
2024, 1081 Km
Merkdealer
KYMCO CV3 550I ABS
KYMCO CV3 550I ABS
€ 14.500,- p/mnd klik hier
2024, 5571 Km
PIAGGIO MP3 300 HPE SPORT
PIAGGIO MP3 300 HPE SPORT
€ 5.995,- p/mnd klik hier
2023, 15216 Km
Merkdealer
PIAGGIO MP3 500 HPE SPORT ABS ASR
PIAGGIO MP3 500 HPE SPORT ABS ASR
€ 5.995,- p/mnd klik hier
2016, 21258 Km
Merkdealer
YAMAHA TRACER 9 GT +
YAMAHA TRACER 9 GT +
€ 15.799,- p/mnd klik hier
2024, 9798 Km
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap. Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beïnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd. Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
© 2000 - 2025 Motoroccasion