Nieuwsbrief:

Blue Bikes Delft

Welkom bij BlueBikes Delft, dé motorzaak waar passie voor motoren en persoonlijke aandacht samenkomen. Opgericht in 2025 door Adrian Schouten, biedt BlueBikes motorrijders alles wat ze nodig hebben onder één dak. Met onze focus op kwaliteit en service zorgen we ervoor dat jij en je motor altijd het beste krijgen. BlueBikes is meer dan een motorzaak – het is een plek waar passie voor motoren en persoonlijke aandacht samenkomen. Of je nu op zoek bent naar jouw droommotor, deskundige service in onze werkplaats, of gewoon wilt genieten van de sfeer in onze showroom, bij BlueBikes voel je je thuis.
Alle motoren van Blue Bikes Delft
7 motoren gevonden
HONDA NC 700 X DCT
HONDA NC 700 X DCT
€ 6.650,- p/mnd klik hier
2015, 21000 Km
HONDA CB 500 X / ABS
HONDA CB 500 X / ABS
€ 5.900,- p/mnd klik hier
2014, 24507 Km
YAMAHA FZ 6 N FAZER
YAMAHA FZ 6 N FAZER
€ 4.800,- p/mnd klik hier
2009, 27209 Km
SUZUKI V-STROM DL 650 ABS
SUZUKI V-STROM DL 650 ABS
€ 5.700,- p/mnd klik hier
2011, 40762 Km
HONDA NC 700 X DCT
HONDA NC 700 X DCT
€ 7.999,- p/mnd klik hier
2018, 24990 Km
HONDA NC 700 X DCT
HONDA NC 700 X DCT
€ 8.400,- p/mnd klik hier
2019, 16732 Km
KTM 390 DUKE
KTM 390 DUKE
€ 4.995,- p/mnd klik hier
2019, 12084 Km
Wist u dat: In de motortaal "Custom/custombike/to customize" betekent: Letterlijk betekent to customize: to suit (a motorcycle) to taste (een motorfiets aan je smaak aanpassen). Het duidt eigenlijk de doodnormale activiteit aan, die iedere bezitter van een motorfiets verricht wanneer hij iets wijzigt aan de standaardversie van zijn motor. Een ander stuur is het meest voorkomende voorbeeld. Soms gaat het verder, maar altijd blijft het oorspronkelijke model herkenbaar, want anders wordt een grens overschreden die de onderhavige motorfiets doet veranderen in een zelfbouwmotor of bitza. Wie een ander zadel/buddyseat en een ander stuur monteert is bezig de zitpositie van zijn motor aan zijn wensen aan te passen. Wie dat nog niet genoeg vindt en bijvoorbeeld wielen met echte spaken prefereert boven de gietwielen van de standaarduitvoering o f een speciaal uitlaatsysteem verkiest boven de fabrieksdemper, is bezig een custombike van zijn motorfiets te maken. Veelal spitst het customizen zich toe op louter technische verbeteringen als remmen, andere carburateur, buddyseat, stuur, of spuitwerk van tank en spatborden met special paint. Een aantal motorfietsfabrikanten die in de jaren zestig en zeventig nauwelijks het hoofd boven water konden houden, hadden weinig o f geen aandacht voor de specifieke wensen op het gebied van design en esthetiek die bij hun cliëntele was gaan leven. Voorbeelden zijn Harley-Davidson, die zijn afnemers tot in de helft van de jaren zeventig totaal negeerde, en BMW , die onlangs met een geheel nieuw ontwikkelde boxermotorfiets is uitgekomen. Toen de fabrikanten de schellen van de ogen vielen en zij zich wel wilden conformeren aan de wensen die onder hun afnemers leefden, had de aftermarket al een antwoord op de vraag gevonden. Harley-Davidson was lange tijd % een markant voorbeeld van de zelfingenomenheid waar het ging om het serieus nemen van het rijderspubliek. In de modellen die de fabriek tot 1971 uitbracht was niets te bespeuren van wat de sterk opgekomen bikerscult al vanaf de helft van de jaren zestig in kleine kring aan vormgevingseisen had gedicteerd. Het antwoord kwam pas met de Super Glide, een voorzichtige concessie aan de oerverschijning van de Electra Glide, waarbij het panzadel en de mastodontische spatborden kwamen te vervallen. Pas met de komst van de Low Rider werd een bezonken smaak erkend die een nieuwe generatie Harley-rijders al jaren doodnormaal was gaan vinden. De kwalificatie custom werd vanaf die tijd aan een in serie geproduceerde motorfiets meegegeven om te onderstrepen dat nu wel werd ingespeeld op lang genegeerde wensen van het liefhebberspubliek. De betekenis van het woord custom werd hierdoor uitgehold: consumenten werden verleid een in serie geproduceerde standaardmotorfiets als ‘exclusief voor hen gemaakt’ aan te schaffen. De predikaten custom en chopper zijn nu algemeen door de Japanse motorfiets-marketeers geconfisqueerd om er modellen mee aan te duiden waarop men een quasi nonchalante zitpositie aanneemt en waarvan de stilering vage overeenkomst vertoont met het voorkomen van moderne Harley-Davidsons.
© 2000 - 2025 Motoroccasion