Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Mooie Yamaha R6 Rossi
- Verstelbare hevels
- Korte kentekenplaathouder
- Akrapovic
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Viertakt, viercilinder lijnmotor, 16 kleppen |
Boring x slag | 67|42.5 |
Cilinder inhoud | 599 |
Comp. verhouding | 12.8:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Elektronische inspuiting met vacuumzuigers |
Ontsteking | DC-CDI |
Vermogen | 133|97.8|145000 |
Max. koppel | 68|12000 |
Koppeling | |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17.5 |
Topsnelheid | |
ABS | nee |
Frame | |
Vering voor | Telescoop |
Vering achter | Monocross |
Remmen voor | Dubbele schijffrem, Ø310 mm |
Remmen achter | Schijfrem , Ø220 mm |
Voorband | 120/70 ZR17M/C (58W) |
Achterband | 180/55 ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1380 |
Lengte | 2040 |
Breedte | 700 |
Hoogte | 1100 |
Zithoogte | 850 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Competition White, Yamaha Blue, Midnight Black |
Beschrijving | Dankzij onze overwinningen en ervaring in de World Supersport, beschikt de R6 over ongelooflijk hoge allround supersport prestaties, die je zowel op de weg als op het circuit optimaal kunt gebruiken. Het hart van de R6 wordt gevormd door het 16-kleps viercilinder blok met brandstofinjectie, waarvan de mapping is geperfectioneerd voor nog meer rijdervriendelijk topvermogen. |
 | Bathmen , Overijssel |
 | 06-38357616 |
Een stukje historie: AERMACCHI in 1960 - 1960 250 cc Aermacchi Ala d oro - Harley-Davidson neemt over.
De eerste van deze 250 s, het zogenaamde Golden Wing model, had nog steeds de 62 mm bij 72 mm boring en slag van de Chimera, had een vier-versnellings schakelbak en produceerde 22 pk bij 8,000 toeren. Een van de meest zichtbare veranderingen was de wijziging in wieldiameter van 17 inch naar 18 inch.
De lage initiële kosten van de Golden Wing, tesamen met het gebruiksvriendelijke onderhoud en goede logistieke ondersteuning van de reserve-onderdelen maakten het een immens poulaire machine voor de private racer. Het bewees zichzelf dan ook in korte tijd op korte bochtige circuits waar het gunstige gewicht en goede acceleratie hun vruchten afwierp.
Geen twijfel mogelijk, het internationale succes van deze machine plus de prestaties op eigen bodem (Lanfranco Angelini werd vijf keer Italiaans kampioen op een Aermacchi) hebben zeker bijgedragen aan het feit dat Harley-Davidson participeerde met een 50/50 aandeel met dit Varees bedrijf. Door een grote belangstelling in the U.S.A. voor snelle en lichte sportmodellen werd het voor Amerika s grootste fabrikant duidelijk snel te moeten reageren op dit gat in de modellenlijn om hun marktaandeel te behouden. De samenwerking met Aermacchi verliep succesvol waarbij steeds meer produkten de Atlantische oceaan over staken. Op het einde van 1960 vergroote Harley-Davidson haar aandeel en werd hierdoor eigenaar van het Italiaanse merk. Op dat moment produceerde men al voor 75 procent voor de Amerikaanse markt. Hieronder ook een, nu wereldberoemde, motorscooter, de Topper . Deze was uitgerust met een trekkoord startmechanisme die u wellicht kent van de grasmaaier.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken