|
Motor | Vloeistofgekoelde driecilinder lijnmotor, DOHC |
Boring x slag | 74.1|61.9 |
Cilinder inhoud | 800 |
Comp. verhouding | 11.3 : 1 |
Kleppen | 12-kleppen |
Brandstof toevoer | Multipoint sequentiële elektronische brandstofinspuiting |
Ontsteking | |
Vermogen | 95|70|9,250 |
Max. koppel | 79|7,850 |
Koppeling | Natte platenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | O-ringketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Spaceframe van stalen buizen |
Vering voor | Showa omgekeerde voorvork 43 mm, veerweg 180 mm |
Vering achter | Showa monoshock met hydraulisch verstelbare voorspanning, veerweg achterwiel 170 mm |
Remmen voor | Dubbele, zwevende remschijf van 308 mm, Nissin schuivende 2-zuigerremklauwen, uitschakelbaar ABS |
Remmen achter | Enkele remschijf van 255 mm, Nissin schuivende éénzuigerremklauw, uitschakelbaar ABS |
Voorband | 100/90-19 |
Achterband | 150/70 R17 |
Wielbasis | 1530 |
Lengte | |
Breedte | 795 |
Hoogte | 1350 |
Zithoogte | 81-830/790-810 |
Drooggewicht | 188 |
Leverbare kleuren | Phantom Black, Crystal White |
Beschrijving | Een avontuur is meer dan de weg die je aflegt. Het gaat om de verhalen waarmee je terug komt en de mooie herinneringen die je er aan over houdt. Op de Tiger 800 XR zullen dit er meer dan genoeg zijn.
Zijn gegoten velgen, 19 inch voorwiel, hydraulisch verstelbare Showa monoshock vering en koppelrijke 95pk sterke 800cc driecilinder maken de XR de ideale partner voor zowel de lange avonturen op de weg en in het dagelijks verkeer. Standaard is de XR uitgerust met Ride-by-wire voor meer gevoel en een betere gas response, een bijkomend voordeel hiervan is het verlaagde verbruik. Naast het Ride-by-wire systeem is ook de tractiecontrole standaard net als het in-en uitschakelbare ABS. Deze nieuwe technieken in combinatie met de souplesse van de Triumph driecilinder en comfortabele zithouding zorgen voor dat je kunt genieten van alles wat de dag brengt. |