|
Motor | Parallel twin, luchtgekoeld |
Boring x slag | 90|68 |
Cilinder inhoud | 865 |
Comp. verhouding | 9.2:1 |
Kleppen | DOHC |
Brandstof toevoer | multipoint injectie met SAI |
Ontsteking | |
Vermogen | 68|50|7500 |
Max. koppel | 68|5800 |
Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | 41/15 |
Overbrenging | ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Stalen wiegframe |
Vering voor | Kayaba, 120mm veerweg, 41mm forks |
Vering achter | Dubbele schokdemper, 106 mm veerweg |
Remmen voor | Enkele 310 mm remschijf, Nissin remklauw |
Remmen achter | 255 mm remschijf, Nissin remklauw |
Voorband | 100/70 R17 |
Achterband | 130/80 R17 |
Wielbasis | 1500 |
Lengte | 2115 |
Breedte | 790 |
Hoogte | 1130 |
Zithoogte | 740 |
Drooggewicht | 225 |
Leverbare kleuren | Intense Orange and Phantom Black, Pacific Blue and Fusion White, Phantom Black |
Beschrijving | De Triumph Bonneville SE combineert de stijl en de geest van de beroemde motoren uit de jaren ‘70 met zeer moderne techniek en creëert zo een klassieke Britse twin voor de motorrijder van de 21ste eeuw.
Het luchtgekoelde 865 cc is een modern ontwerp, maar bij de styling is gekeken naar de authentieke paralleltwin van de jaren ‘60, zelfs wat betreft de 'carburateurs' die moderne brandstofinjectoren verbergen en de optische “stoterstangbuizen”.
Onder de retro-looks schuilt een zeer actuele en makkelijk bruikbare motorfiets, die zowel nieuwe als ervaren motorrijders veel uitdagingen biedt. Druk op de elektrische starter en de hedendaagse Bonneville komt direct tot leven, met de kenmerkende grom die alleen een paralleltwin kan leveren. Een gezonde 68 PK en 68 Nm koppel geven de hedendaagse “Bonnie” pittige prestaties, waardoor hij zich zowel in de stad als op de buitenweg prima thuis voelt.
KenmerkenDe Bonneville SE bezit alle goede eigenschappen van de standaard Bonneville, plus een hogere specificatie voor de meer veeleisende motorrijder. Motorkappen van gepolijst aluminium en verchroomde tanklogo's geven de Bonneville SE die superieure uitstraling, terwijl de extra toerenteller de berijder in staat stelt de motorsnelheid perfect op de juiste versnelling af te stemmen.
Er is ook keuze uit traditionele lakwerkopties met twee tinten en een met de hand aangebrachte dunne streep, voor die ultieme retrolook. Voor de rest behoudt de Bonneville SE al het goede wat het standaardmodel te bieden heeft, met zijn 17-inch alloy wielen, megafoon geluiddempers, korte spatlappen en een laag zadel voor een optimale opstap en een minimum aan gedoe.
|