Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
KTM 200 Duke
Bouwjaar 2013, van 1e eigenaar
Prima onderhouden
Km stand 15479
ABS uitvoering
Nette originele staat
Geschikt voor A2 rijbewijs
Rijklare prijs € 2995,-
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
 |
Motor | 1-cilinder 4-takt ottomotor, vloeistofgekoeld |
Boring x slag | 72 mm x 72 mm |
Cilinder inhoud | 200 cc |
Comp. verhouding | |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | Contactvrij aangestuurd volledig elektronisch ontstekingssysteem met digitale ontstekingsvertraging |
Vermogen | pk / kW bij tpm |
Max. koppel | Nm bij tpm |
Koppeling | Koppeling in oliebad / mechanisch geactiveerd |
Versnellingsbak | 6-versnelling met klauwschakeling |
Verhouding | |
Overbrenging | 5/8 x 1/4” (520) keerring |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 10,5 liter |
Topsnelheid | |
ABS | nee |
Frame | Buisframe van staalbuis, geëloxeerd |
Vering voor | WP Suspension 4357, veerweg 150 mm |
Vering achter | WP Suspension 4618 EM, veerweg 150 mm |
Remmen voor | Schijfrem met remklauw met dubbele zuiger, 300 mm remschijf |
Remmen achter | Schijfrem met remklauw met enkele zuiger, vlottend gelagerd, 230 mm remschijf |
Voorband | |
Achterband | |
Wielbasis | |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | |
Drooggewicht | 125 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | 200 Duke De herontdekking van de lichtheid – ofwel de 125 Duke voor volwassenen. Maximaal rijplezier, krachtige aandrijving en optimale inzetbaarheid dankzij pure motorfietstechnologie. Een vederlicht rijwielgedeelte met hoogwaardige componenten en uitmuntende remmen. Gegarandeerd dynamisch bochtenwerk, met een opmerkelijk pittige hoop vermogen van de verfijnde nieuwe viertakt-single. Met brandstofinjectie, zesversnellingsbak en een zeer bescheiden benzineverbruik. Maar wel een echte KTM! |
De Jonge Motoren! Hét adres voor een nieuwe motor of motoroccasion in de regio Tholen, Bergen op Zoom, Goes en omstreken.
U kunt bij ons ook terecht voor:
+ Onderhoud
+ Schade reparatie voor alle verzekeringsmaatschappijen
+ Vakkundige montage alle merken banden tegen scherpe prijzen
+ Alles wat met het onderhoud van uw motor te maken heeft is verkrijgbaar in onze winkel
Ook bent u hier op het goede adres voor:
+ Winterstalling
+ Scooter en brommer onderdelen en reparatie
+ Autobanden + winterbanden tegen scherpe prijzen
Een greep uit ons assortiment:
+ Kettingsets, remblokken, olie, bougies, sloten etc.
+ Exclusief dealer voor Bridgestone banden
+ Uitgebreid assortiment helmen voor betaalbare prijzen.
+ De nieuwste kleding van het Duitse merk BF (Bikers Fashion) en lederen combi’s van het kwaliteitsmerk Berik
+ Wilt u graag zelf sleutelen aan uw motor bij ons in de werkplaats, dat is geen probleem !! Maak wel van tevoren even een afspraak.
 |
De Jonge Motoren |
|
Stevinweg 14
Tholen
Plan de route
|
 |
06-21908697
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken