De Jonge Motoren! Hét adres voor een nieuwe motor of motoroccasion in de regio Tholen, Bergen op Zoom, Goes en omstreken.
U kunt bij ons ook terecht voor:
+ Onderhoud
+ Schade reparatie voor alle verzekeringsmaatschappijen
+ Vakkundige montage alle merken banden tegen scherpe prijzen
+ Alles wat met het onderhoud van uw motor te maken heeft is verkrijgbaar in onze winkel
Ook bent u hier op het goede adres voor:
+ Winterstalling
+ Scooter en brommer onderdelen en reparatie
+ Autobanden + winterbanden tegen scherpe prijzen
Een greep uit ons assortiment:
+ Kettingsets, remblokken, olie, bougies, sloten etc.
+ Exclusief dealer voor Bridgestone banden
+ Uitgebreid assortiment helmen voor betaalbare prijzen.
+ De nieuwste kleding van het Duitse merk BF (Bikers Fashion) en lederen combi’s van het kwaliteitsmerk Berik
+ Wilt u graag zelf sleutelen aan uw motor bij ons in de werkplaats, dat is geen probleem !! Maak wel van tevoren even een afspraak.
Een stukje historie: AERMACCHI in 1965 - De verhoogde productie door Harley-Davidson zorgde ervoor dat de productielijnen in Italië tussen de motorfietsen en de vliegtuigen gescheiden diende te worden. De vliegtuigfabriek in Varese werd stand-alone voor het vliegtuigsegment terwijl de oudere werkunits aan de rand van het meer werden gemoderniseerd en verbouwd om aan de grotere vraag naar motorfietsen te kunnen voldoen.
Aan het einde van 1962 werd het Alfredo Bianchi duidelijk dat er niet meer vermogen geknepen kon worden uit de 250 cc en voerd hij de boring en slag van het blok op naar een ovalere 72 mm bij 61 mm. Zodoende nam het vermogen toe tot zo n 30 pk bij 9,500 rpm (meer dan de regerend wereldkampioen double-knocker Guzzi produceerde) en de toepassing van een vijf-bak liet vol gebruik van dit vermogen toe. Verder in 1965 werd de power nog opgekrikt naar een goeie 34 pk bij 10.000 toeren. Niet slecht voor een push-rod productie racer!
Zich bewust van het feit dat er een einde kwam aan het maar eindeloos doorverbeteren van het blok had Bianchi ondertussen een nieuw ontwerp klaar. Helaas vond hij Harley-Davidson op zijn pad welke sterk aggeerde tegen de plannen van Bianchi. Dit omdat men fundamenteel wilde blijven verschillen van de roadster machines. Harley-Davidson gebruikte zelf een Golden Wing motorblok om in hun eigen U.S. recordbrekende sigaar. Het project werd dus niet uitgevoerd.