|
Motor | Vloeistofgekoelde, viertakt viercilinder-in-lijn |
Boring x slag | 77.2|50.9 |
Cilinder inhoud | 953 |
Comp. verhouding | 11.2:1 |
Kleppen | DOHC, 16 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: ø36 mm x 4 (Keihin), met ovale gaskleppen |
Ontsteking | Digitaal |
Vermogen | 125|92|10000 |
Max. koppel | 98.7|8200 |
Koppeling | Meervoudige natte platenkoppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen, sequentieel |
Verhouding | 2,571 (36/14) |
Overbrenging | O-ring ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18.5 |
Topsnelheid | |
ABS | optie |
Frame | Ruggengraatframe, opgebouwd uit buizen, hoogwaardig staal |
Vering voor | 41 mm upside down voorvork, met traploos instelbare uitgaande demping en afstelbare veervoorspanning |
Vering achter | Bottom Link Uni Trak met gasgevulde schokdemper, traploos instelbare uitgaande demping en afstelbare veervoorspanning |
Remmen voor | Dubbele, semizwevende 300 mm wave type remschijven |
Remmen achter | Enkele schijf, 250 mm wave-type |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) |
Achterband | 190/50ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1445 |
Lengte | 2090 |
Breedte | 780 |
Hoogte | 1065 |
Zithoogte | 820 |
Drooggewicht | 228 (rijklaar) |
Leverbare kleuren | Pearl Crystal White, Lime Green, Metallic Diablo Black |
Beschrijving | De filosofie van Kawasaki in één woord. Denk aan ‘Z’ en u denkt aan Kawasaki. De Z heeft altijd gestaan voor de meest opwindende ‘naked bikes’. Een krachtige verschijning die garant staat voor pittige ritten voor rijders met lef. De Kawasaki Z-serie was altijd al compromisloos en de nieuwe Z1000 is de minst compromisloze tot nu toe. Het Z-genot mag nooit verstoord worden door motortrillingen. Een zorgvuldig getuned subframe zorgt ervoor dat de rijder geen enkele trilling voelt |