Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
- inruil / financiering mogelijk
- Wilt u de motor komen bekijken? Belt u dan eerst even over de beschikbaarheid van de motor om teleurstellingen te voorkomen.
- de motor staat in de vestiging Deventer
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | vloeistofgekoelde viertakt 50° v-twin |
Boring x slag | 102|95 |
Cilinder inhoud | 1700 |
Comp. verhouding | 9,5 : 1 |
Kleppen | SOHC, 8 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstof injectie ø 36 mm x 2 |
Ontsteking | digitaal |
Vermogen | 73|55|5000 |
Max. koppel | 136|2750 |
Koppeling | meervoudige natte platen koppeling |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 |
Topsnelheid | |
ABS | nee |
Frame | Dubbel wiegframe, hoogwaardig staal |
Vering voor | 43 mm telescopische vork |
Vering achter | Swingarm met twin shocks met viervoudige uitgaande demping |
Remmen voor | Dubbele 300 mm remschijven met dubbele zuiger-remklauwen |
Remmen achter | 320 mm schijf met dubbele zuiger-remklauw |
Voorband | 130/90-16M/C (71H) |
Achterband | 170/70B16M/C (75H) |
Wielbasis | 1665 |
Lengte | 2500 |
Breedte | 1025 |
Hoogte | 1465 |
Zithoogte | 730 |
Drooggewicht | 345 (rijklaar gewicht) |
Leverbare kleuren | Metallic Diablo Black |
Beschrijving | Wat de meeste mensen luxereizen noemen, is eigenlijk niet meer dan jezelf afsluiten van de omgeving.
Als de sensatie van het rijden voor jou net zo belangrijk is als het bereiken van je bestemming, is de VN1700 Classic de motor voor jou. Door de rijkwaliteiten, het grotere motorblok en nog meer comfort voor de passagier komt met de Classic Tourer het lange afstands-Walhalla binnen handbereik. |
 | Deventer, Overijssel |
 | 0570-656006 |
Een stukje historie: TRIUMPH in 1937 - De activiteiten in de auto's en die van de motoren worden gescheiden in 1936. Ariel eigenaar John Young ('Jack' maar door insiders 'JS' genoemd) Sangster koopt de fabriek in Priory Street (motoren) voor 5000 pond en verlaagt de lonen per direkt. Hij veranderd de naam in Truimph Engineering Company. Sangster stelt een designer van Ariel, de 35 jarige Edward Turner, aan als General Manager. Daarna vraagt hij Bettmann om zitting te nemen in het bestuur, met name om zijn reputatie en netwerk. Val Page vindt werk bij BSA nadat hij voor de overname ontslag had genomen.
Turner schudt het leveringsprogramma een goed door elkaar en houdt dan de Tiger 70, 80 en 90 over. Hij voegt vervolgens gepolijste afwerkdeksels toe, komt met nieuwe verfdesigns, omhooglopende uitlaten, enkeltube frames en chromen brandstoftanks. In 1937 ontwerpt men de 500cc Speed Twin. Deze verlaat de dealers voor 75 pond en verovert daarmee de markt. Daarna wordt het originele pand aan Much Park Street verkocht. Dat jaar rolt ook de laatste Tiger 90 van de band en kondigt men de Tiger 100 aan.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken