Nieuwsbrief:

INDIAN MOTORCYCLE  SUPER CHIEF LIMITED - 2023

Garantie: Ja
Onbekend
.
indian - super-chief-limited
indian - super-chief-limited
indian - super-chief-limited
indian - super-chief-limited
OmschrijvingTechniekBetaalgemakVerzekeringBedrijf
Nieuw: Ja
Tankinhoud: 15 liter
Garantie: Garantie
Referentienummer: 10126
Geschikt voor rijbewijs: A
Financiering mogelijk: Ja
Koppel (Nm): 162
Garantie: Ja
Status: Nieuw

Indian Super Chief Limited Black Metallic

SUPER CHIEF BLACK METALLIC
De luchtgekoelde Thunderstroke 116 levert een machtige 162 Nm aan koppel voor meer dan voldoende vermogen in elk van de 6 versnellingen. Deze motor valt op en heeft een voor de rijder verslavend karakter.

GLANZEND ZWART, CHROMEN DETAILS
Hoogwaardige verchroomde afwerkingsdetails, vorkbekleding en een grote koplamp.

ONTWORPEN VOOR HET AVONTUUR
Standaard voorzien van zadeltassen, spaakwielen, een windscherm en floorboards. Bovendien een traditioneel cruiser stuur en een tweepersoons touringzadel.

ICONISCH DESIGN
Geworteld in traditie, ontworpen voor het hier en nu. Het iconische War Bonnet-logo van Indian Motorcycle is een eerbetoon aan de originele Chief.
Motor
Motortype Thunderstroke 116
Cilinderinhoud 1890 cc

Maximaal koppel RPM 3200 rpm
Maximum koppel (95/1/EC NM) 162 Nm

Standaarduitrusting
ABS
rijmodi
sleutelloos starten
USB-laadaansluiting
12V-laadaansluiting
uitschakelsysteem achterste cilinder

Electronica
Meters Snelheidsmeter, toerenteller, kilometerteller, brandstofmeter, kompas, buitentemperatuurmeter, indicator ingeschakelde versnelling

Ride Command®
Rond 4” Ride Command®-display. Touchscreen inclusief realtime klok; buitentemperatuur; rijrichting; weergave van audio-informatie; navigatiesysteem met kaartweergave; Bluetooth-status van telefoon en geselecteerde headset; voertuigstatus (spanning, draaiuren motor, olie verversen); voertuiginformatie (snelheid, actieradius, toerental, ingeschakelde versnelling); gegevens actuele rit (afstand, rijtijd, stoptijd, hoogte, hoogteverschillen); dagtellers; rijmodusselectie; helderheid van het scherm; uitlezen van storingscodes van het voertuig.




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Bike-Barn bv
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maak­te deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht, maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letter­lijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te wor­den. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegen­wacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor mo­torfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Libe­rators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw ty­pe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
© 2000 - 2025 Motoroccasion