|
Motor | lucht-/oliegekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor, centraal geplaatste balansas |
Boring x slag | 101|73 |
Cilinder inhoud | 1170 |
Comp. verhouding | 12.0:1 |
Kleppen | 4 radiaal geplaatste kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | elektronische inspuiting/digitaal |
Ontsteking | digitaal met dubbele ontsteking |
Vermogen | 110|81|7.750 |
Max. koppel | 120|6000 |
Koppeling | enkelvoudige droge plaat, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen met klauwschakeling |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 33 |
Topsnelheid | >200 |
ABS | optie |
Frame | 2-delig, voor- en achterframe met meedragende motor/transmissie |
Vering voor | BMW Motorrad Telelever; veerpootdiameter 41 mm, centraal geplaatst veerbeen, veervoorspanning 5-voudig mechanisch instelbaar. Veeruitslag 210 mm. |
Vering achter | enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever; WAD-veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar. Veeruitslag 220 mm. |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 305 mm, vaste 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 265 mm, zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 110/80 - 19 |
Achterband | 150/70 - 17 |
Wielbasis | 1510 |
Lengte | 2240 |
Breedte | 990 |
Hoogte | 1525 |
Zithoogte | 910/890 |
Drooggewicht | 223 |
Leverbare kleuren | Leuchtgelb metallic. Rauchgrau-metallic matt. |
Beschrijving | Waar u ook bent, u bent er altijd klaar voor: even de bergen in of vertrekken naar een ander continent om verre culturen te gaan ontdekken. Met een tankinhoud van 33 liter is daarvoor voldoende actieradius. Robuust? De
R 1200 GS Adventure maakt de indruk dit woord te hebben uitgevonden. De machine heeft in de motorwereld in elk geval inhoud gegeven aan het begrip ‘robuust’. Daaraan dragen ook veel uitvoeringskenmerken bij die inmiddels bijna even legendarisch zijn als de machine zelf. |