|
Motor | lucht-/oliegekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor, centraal geplaatste balansas |
Boring x slag | 101|73 |
Cilinder inhoud | 1.170 |
Comp. verhouding | 12:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | electronische injectie |
Ontsteking | digitaal motormanagement BMS-KP met roluitschakeling, dubbele ontsteking |
Vermogen | 105|77|7500 |
Max. koppel | 115|5750 |
Koppeling | enkelvoudige droge plaatkoppeling, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen, schuine vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 |
Topsnelheid | > 200 |
ABS | optie |
Frame | 2-delig, voor- en achterframe met meedragende motor/transmissie |
Vering voor | BMW Motorrad Telelever; veerpootdiameter 41 mm, centraal geplaatst veerbeen, veervoorspanning 5-voudig mechanisch instelbaar |
Vering achter | enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever; WAD-veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar |
Remmen voor | dubbele schijfrem, diameter 305 mm, remschijven met zwevende lagering, vast remzadel met vier remzuigers |
Remmen achter | enkele schijfrem, diameter 265 mm, zwevend remzadel met twee remzuigers |
Voorband | 110/80 - R 19 |
Achterband | 150/70 - R 17 |
Wielbasis | 1507 |
Lengte | 2210 |
Breedte | 915 |
Hoogte | 1450 |
Zithoogte | 850/870 |
Drooggewicht | 203 |
Leverbare kleuren | blauw, geel, wit, zwart |
Beschrijving | 25 jaar geleden heeft BMW Motorrad het allroadsegment geïntroduceerd en staat sindsdien soeverein aan de top. Om deze positie te behouden is het nu tijd geworden om nieuwe maatstaven te zetten met de BMW R 1200 GS. Geheel in de stijl van haar voorgangers is de R 1200 GS de optimale motorfiets voor on- en offroadgebruik. |