Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Te koop: BMW F 800 R – 2012 | 35446 km | ABS | Handvatverwarming
Op zoek naar een sportieve en veelzijdige naked bike?
Deze BMW F 800 R uit 2012 is uitgerust met ABS
Daarnaast heeft de motor handvatverwarming voor extra comfort tijdens koudere ritten.
De motor is in geheel originele staat.
Bouwjaar: 2012
Kilometerstand: 35.446 km
ABS voor extra veiligheid
Handvatverwarming voor extra comfort
Prijs: €5.499
Inruil en financiering mogelijk
Interesse? Bel, mail of app!
0511-233032 | info@defriesemotorfiets.nl
Waarom kopen bij De Friese Motorfiets?
Ruime showroom met diverse occasions op voorraad
Betaalbare motoren mét garantie
De koffie staat altijd klaar!
Afstand geen probleem? Wij bezorgen door heel Nederland tegen een gunstig tarief!
Openingstijden:
Ma: Gesloten
Di: 13:00-17:30
Wo: 9.00 - 17.30
Do: 9.00 - 17.30
Vr: 9.00 - 17.30
Za: 9.00 - 15.00
De Friese Motorfiets
Conradi Veenlandstraat 102,
9104 LA Damwald
Tel: +31(0)511-233032
Email: info@defriesemotorfiets.nl
Website: www.defriesemotorfiets.nl
Volg ons op Facebook voor de laatste occasions en updates!
Facebook - De Friese Motorfiets
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | vloeistof gekoelde 2-cilinder 4-takt |
Boring x slag | 82|75,6 |
Cilinder inhoud | 798 |
Comp. verhouding | 12,0 : 1 |
Kleppen | 4 |
Brandstof toevoer | electronische inspuiting |
Ontsteking | digitaal motormanagement BMS-KP met dubbele ontsteking |
Vermogen | 87|64|8000 |
Max. koppel | 86|6000 |
Koppeling | meervoudige natte plaatkoppeling, mechanisch bediend |
Versnellingsbak | klauwengeschakelde 6-versnellingsbak, in motorblok geïntegreerd |
Verhouding | |
Overbrenging | rondlopende O-ringketting met schokdemping in de achterwielnaaf |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16 |
Topsnelheid | > 200 |
ABS | optie |
Frame | aluminium brugframe, meedragende motor |
Vering voor | telescoopvork, veerpootdiameter 43 mm. Veeruitslag 125 mm. |
Vering achter | enkelzijdige aluminium swingarm, achteras met excenter instelbaar, centraal geplaatst veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar. Veeruitslag 125 mm. |
Remmen voor | Zwevende dubbele schijven 320 mm diameter |
Remmen achter | vaste enkele remschijf 265 mm diameter |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1520 |
Lengte | 2145 |
Breedte | 905 |
Hoogte | 1160 |
Zithoogte | 800 |
Drooggewicht | 177 (rijklaargewicht 199) |
Leverbare kleuren | Wit, zwart, geel |
Beschrijving | Dit is onbetwist de meest markante roadstergeneratie sinds de BMW K 1300 R. Dat komt ongetwijfeld door zijn natuurlijk overwicht vanaf de eerste meters en zijn perfecte combinatie van puur rijplezier met geschiktheid voor dagelijks gebruik.
De model-update van de BMW F 800 R verleent deze roadster nieuwe aantrekkingskracht. De 800 cc tweecilinder heeft daarvoor ruim voldoende krachtreserves. En het masculine design en de minimalistische lijnen zorgen samen voor een krachtige, puristische uitstraling. De nieuwe, brede zijpanelen van de radiator, de witte knipperlichten en het in de kleur gespoten voorspatbord maken de roadster tot een machine waar iedereen graag op wil rijden. Het nieuwe windscherm sport - eveneens in de lakkleur - onderstreept de puristische looks.
De vertrouwde, ongekend zuinige, staande twin zorgt voor onnavolgbaar rijplezier. Een koppel van 86 Nm en een vermogen van maar liefst 87 pk zijn waarden waar in deze klasse niemand omheen kan. Vooral omdat de kracht in een absoluut lineair stijgend toerengebied beschikbaar is - dat betekent de hele rit ongekend rijplezier. En dat is een unieke eigenschap van de BMW F 800 R die ervaren motorrijders net zo waarderen als opstappers.
Zijn gewicht van slechts 177 kilo en de combinatie van perfecte ergonomie, harmonieuze proporties en moeiteloze handling maken de nieuwe BMW F 800 R tot een compromisloze machine. En wie wil daar nu niet graag op rijden?
|
Motoren zijn mijn passie. Dat is de reden dat ik in 2014 hobbymatig begonnen ben met het inkopen en verkopen van motoren. Ik merkte dat er veel vraag is naar motoren maar dat niet iedereen zin en tijd heeft voor het zoeken naar motoren, het onderhandelingsproces en het ophalen van de motoren. Daarnaast ontbreekt soms de kennis en ervaring om snel te kunnen beoordelen of de motor in goed staat is. Deze taak neem ik u dan ook graag uit handen.
Ik houd van duidelijke communicatie en heldere afspraken. Cruciaal bij de totstandkoming van een goede onderhandeling. In de afgelopen jaren heb ik al veel klanten blij mogen maken met een goede motor tegen een scherpe prijs. Een goede levering is erg belangrijk en ik ben pas tevreden wanneer mijn klanten tevreden zijn. Na 3 jaar is De Friese Motorfiets uitgegroeid naar een klein zelfstandig bedrijf dat nog steeds in ontwikkeling is. De vraag naar hulp in de onderhandeling, ophalen en wegbrengen van motoren neemt toe maar ook verzoek om onderhoud, reparaties en motorbanden komt binnen.
Daarom heb ik besloten om mij per april 2017 volledig als zelfstandige op de Friese Motorfiets te richten. Iets waar ik lange tijd naar heb uitgekeken. Ik zie ook uit naar een mooie blijvende samenwerking met mijn huidige klanten maar ook nieuwe samenwerkingsverbanden. Dus heb je vragen of hulp nodig neem dan contact op via telefoon of email.
Met vriendelijk groet, Kees Hiemstra, De Friese Motorfiets
 | Damwald, Friesland |
 | 0511-233032 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken