Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
nog erg nette F 800 GS Adventure, deze motor is voorzien van kofferdragers, led knipperlichten, Hoog windscherm, ABS, handvat verwarming, Alarm, info display en valbeugels Deze motor staat op zeer goede banden en word afgeleverd met service beurt en 3 maanden garantie
- Kijk op onze uitgebreide website voor al onze services!
- U kunt voor vrijwel alle onderdelen vanaf 1935 tot heden bij ons terecht. De onderdelen zijn zowel nieuw, als 2e hands ruim in voorraad. U kunt Uw onderdelen bestellen via telefoon, fax of email. Vanaf april 2008 is onze webshop operationeel. Wij hebben een zeer snelle postorderservice. U kunt natuurlijk ook gewoon langs komen
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | Vloeistofgekoelde tweecilinder viertaktmotor |
Boring x slag | 82|75,6 |
Cilinder inhoud | 798 |
Comp. verhouding | 12,0 : 1 |
Kleppen | vier kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | electronische inspuiting |
Ontsteking | digitaal |
Vermogen | 85|63|7500 |
Max. koppel | 83|5750 |
Koppeling | meervoudige natte platenkoppeling, mechanisch bediend. |
Versnellingsbak | 6 -klauwengeschakelde versnellingsbak |
Verhouding | |
Overbrenging | O-ringketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 24 |
Topsnelheid | 200 |
ABS | optie |
Frame | stalen buizenframe, meedragende motor |
Vering voor | upside-down telescoopvork. diameter 45 mm. Veeruitslag 230 mm. |
Vering achter | centraal geplaatste WAD. veeruitslag 215 mm. |
Remmen voor | Dubbele zwevende remschijven, diameter 300 mm, zwevende remklauwen met twee remzuigers |
Remmen achter | Enkele remschijf, diameter 265 mm, zwevende remklauw met een remzuiger |
Voorband | 90/90 - 21 54V |
Achterband | 150/70 - 17 69V |
Wielbasis | 1.578 |
Lengte | 2320 |
Breedte | 945 |
Hoogte | 1350 |
Zithoogte | 880 |
Drooggewicht | 185 (rijklaargewicht 207 kg) |
Leverbare kleuren | uni Alpinweiss. Metallic Lavaorange-Met/Schwartz seidenglaenzend. |
Beschrijving | Avontuur: grenzeloos
Waarheen de reis ook gaat en op wat voor ondergrond ook: de BMW F 800 GS Adventure gaat elke uitdaging aan. Deze reis-enduro is gemaakt voor echte wereldreizigers waarvoor geen bestemming te ver weg is. Voor avonturiers die ook de wereld buiten de gebaande paden willen verkennen. De BMW F 800 GS Adventure: een betrouwbare, robuuste reisgezel voor grenzeloze avonturen.
Prestaties: compromisloos.
Aangedreven door een krachtige, watergekoelde tweecilinder van 85 pk (63 kW) laat de
BMW F 800 GS Adventure de bewoonde wereld met speels gemak achter zich. Met een koppel van 83 Nm heeft deze enduro genoeg reserves om elke afgelegen offroad bestemming te bereiken. En met zijn tankinhoud van 24 liter en een verbruik van 4,3 liter bij 90 km/h zijn afstanden mogelijk waar andere machines moeten afhaken.
Controle: onvoorwaardelijk.
Duinen, bergpassen of rivierdoorwadingen: de BMW F 800 GS Adventure neemt alle hindernissen die u onderweg maar tegen kunt komen. De ruggengraat is een torsiestijf stalen buizenframe met 230 mm veerweg voor en 215 mm achter. De rijder krijgt elektronische assistentie van de 'Enduro modus', waarin het rijwielgedeelte optimaal op onverhard wordt afgestemd. Standaard ABS spreekt bij BMW Motorrad vanzelf.
Karakter: voorbeeldig.
De BMW F 800 GS Adventure is een echte wereldreiziger - van het hoge windscherm tot de gecombineerde tankbeschermbeugels en kofferhouders. Ondanks de markante zijbeplating van de grotere tank van de Adventure is aan de karakteristieke flyline in één oogopslag de familieband met de GS te herkennen. En of u nu kiest voor het dynamische Racingred of het exclusieve Sandrover matt: dat u met deze enduro de wereld wilt gaan verroveren, straalt er altijd van af. |
De Knalpot is een klein dynamisch bedrijf dat zich gespecialiseerd heeft in zowel BMW motorfietsen als BMW motorfietsonderdelen.
Op het gebied van gebruikte BMW onderdelen is De Knalpot de grootste van Nederland. Het bedrijf is opgericht in 1995 door Jack Boone en ontstaan vanuit de hobby met een grote voorliefde voor BMW. Jack heeft een opleiding motorfietstechniek gevolgd en is jarenlang als motorfietsmonteur werkzaam geweest. Hij heeft altijd BMW motorfiets gereden en vooral veel gesleuteld aan BMW’s.
| Rilland, Zeeland |
| 0113-552298 |
Wist u dat: In de motortaal "Chopper" betekent: De basisbetekenis van het werkwoord to chop is afhakken. Naast allerlei betekenissen op andere terreinen dan de nieuwe betekenis die to chop zou krijgen binnen de wereld van sportwagens en motorfietsen aan de Amerikaanse Westkust,
betekent chopper volgens het Dictionary o f American Slang van Wentworth & Flexner een kaartjesscheurder aan de ingang van een bioscoop, maar ook de bijnaam voor een Thompson machinegeweer (1929). Een paar jaar later, in 1931, werd die
betekenis binnen de Amerikaanse onderwereld verruimd tot: de man met het machinegeweer. In 1955 ontstaat binnen de hot-rod scene van jeugdige bezitters van sportwagens in Californië het begrip chopped top. Een opgevoerde auto werd ontdaan van dak, voorruit en sponning en
zelfs zijramen ‘so that only the bare frame was left above door level’. Er is weinig verbeeldingskracht voor nodig om in plaats van een auto een motorfiets tot zijn naakte essentie terug te brengen. Die rage begon min o f meer in dezelfde tijd, namelijk
begin jaren vijftig aan de zonnige Amerikaanse Westkust. Het voorspatbord verdween, het achterste deel van het achterspatbord werd verwijderd, alsmede conventioneel en solide ogende treeplanken. Dat alles droeg bij tot een uiterlijk van onveiligheid, roekeloosheid en daarmee onaangepastheid. In de literatuur wordt voor het eerst aan het eind van de jaren vijftig de term chopper gebezigd voor een dergelijke gestripte motorfiets of bike en raakt de term biker voor berijders van onconventionele motorfietsen in zwang. De chopper werd een echte rage na de film Easy Rider uit 1969.
De titel van de film met Dennis Hopper en Peter Fonda werd ontleend aan de comfortabele en ontspannen zitpositie op hun flamboyante Harley-choppers. Schijnbaar zonder inspanning van Hopper en Fonda worden de bewoners in de square wereld die zij op hun romantisch uitziende motorfietsen doorkruisen
gereduceerd tot figuranten die op provocerende wijze op hun burgerlijke onvrijheid worden gewezen. De motoragent en daarmee alle motorrijders van de gevestigde orde zitten nu wel heel erg rechtop hun aangeharkte motorfietsen. Voor hen die al iets met motorfietsen hadden op het moment dat Easy Rider uitkwam en tevens kritisch stonden tegenover het establishment aan het einde van de jaren zestig, kwam de boodschap goed over. Na wereldwijde roulatie van de film kreeg het choppen van originele Harley’s een aanzienlijke navolging.
Essentieel en in het oog springend was de verlengde voorvork en het gewijzigde frame, waarvan de balhoofdhoek werd vergroot raked frame), wat enig deskundig zaag- en laswerk vereiste. Het aanpassen van de balhoofdhoek was nodig om een omhoogstaande voorkant te vermijden bij het monteren van
een verlengde voorvork. De krachtbron van het merendeel van de choppers, het 1200CC Harley v-twin motorblok, werd met alle beschikbare middelen opgepept, wat meer snelheid betekende, zodat wegligging en
remcapaciteit, maar ook een wat minder compromisloze ergonomische zitpositie werden herzien. Menig liefhebber van de originele fabrieksHarley of-Indian heeft met tranen in de ogen de radicale chopperrage (1970-1980) zien woeden.
Na tien jaar was het verlengde voorvork-syndroom goeddeels verdwenen. Menig chopper bleek een krakkemikkige constructie te zijn die door zijn modegevoelige bezitter vaak na korte tijd al weer van de hand werd gedaan en als schroot op onderdelenmarkten terechtkwam. Een indrukwekkend aantal originele Harley-Davidsons en Indians werd aan de chopperrage opgeofferd. Met name de Panheads en Knuckleheads, de zware modellen van Harley-Davidson uit de jaren veertig, vijftig en begin jaren zestig vielen ten prooi aan deze trend, die bovendien voortdurend wisselde. Een jaar later waren korte lage sturen en *dragpipes in de mode, en paste een chopperrijder zijn vehikel weer aan de nieuwste rage aan. Het verchromen van talrijke bestanddelen is altijd inherent gebleven aan de verschijningsvorm van choppers. Soms ging het verchromen zo ver dat hele frames en zelfs carterhelften o f oliepompen een chroomlaag kregen. Die extremen komen nauwelijks nog voor. De lengte van voorvorken nam eveneens af tot een hanteerbare maat, waarmee niet iedere te nemen bocht een straf werd. De custombike is de wat ingetogener opvolger van de chopper. De huidige naam chopper, die aan eigentijdse modellen
van de Japanse motorindustrie wordt meegegeven, duidt op een verre gelijkenis met het Easy Rider-silhouet. De enige rechtvaardiging van de naam chopper hierbij is dat er sprake is vaneen achteruitleunende zitpositie, waarbij de voeten naar voren worden geplaatst en de handen een welvend, middelhoog stuur
vasthouden. De zogenaamde ontspannen, lui achteroverhangende zit die deze motor zijn chopper-image verschaft, blijkt op langere ritten tot heel wat rug-, arm- en zitvlakpijn te leiden. Met eigenbouw o f ingrijpende realisering van individuele wensen heeft de met chopper aangeduide moderne Japanner in
het geheel niets te maken. Het is een seriemotorfiets die als typetje met deze benaming voor massaconsumenten recentelijk op de markt is gebracht.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken