Nieuwsbrief:

VP Motorsport


VP Motorsport
Sommelsdijk
Routebeschrijving
www.vpmotorsport.nl
0187-485787
Dealer van:Lid BOVAG

APRILIA, YAMAHA


VP Motorsport, al bijna 40 jaar de motorspecialist op Goeree Overflakkee in Zuid-Holland. Uw vakman voor reparaties, onderhoud, inkoop en verkoop van motorfietsen. Ook voor motortuning/flashing kunt u bij ons terecht op onze Dynojet testbank. In enkele stappen uw motor meer vermogen geven en zuiniger maken? Laat dan door ons de software aanpassen. Voor schadeherstel aan uw motorfiets bent u bij VP Motorsport aan het juiste adres. In onze schadeafdeling werken wij met de SCHEIBNER Laser meetmethode waarbij wij aan de hand van fabrieksmaten/toleranties uw frame nameten op lijning en sporing. Een certificaat geeft u de zekerheid dat alles weer oké is. Tevens zijn wij gespecialiseerd in het ombouwen van motorfietsen voor circuit- of trackdaygebruik. Ook voor restauratie van uw young-timer kunt u bij ons terecht. Bezoek daarvoor onze website om enkele projecten te zien. Laat u verrassen door de mogelijkheden die wij in huis hebben. Graag tot ziens in ons bedrijf aan de Westelijke Achterweg 53 te Sommelsdijk.  
Alle motoren van VP Motorsport
9 motoren gevonden
SUZUKI GSX 750 S KATANA
SUZUKI GSX 750 S KATANA
€ 7.450,- p/mnd klik hier
1982, 26927 Km
TRIUMPH SPEED TRIPLE
TRIUMPH SPEED TRIPLE
€ 4.950,- p/mnd klik hier
1995, 40964 Km
DUCATI M S4R
DUCATI M S4R
€ 6.950,- p/mnd klik hier
2007, 36827 Km
YAMAHA XT 1200 ZE SUPER TENERE EXPLORER ABS
YAMAHA XT 1200 ZE SUPER TENERE EXPLORER ABS
€ 12.995,- p/mnd klik hier
2017, 41586 Km
Merkdealer
KAWASAKI ZX 7R NINJA
KAWASAKI ZX 7R NINJA
€ 2.650,- p/mnd klik hier
1996, 25670 Mls
BMW F 800 GS
BMW F 800 GS
€ 5.250,- p/mnd klik hier
2009, 107772 Km
HONDA CBR 500 R ABS
HONDA CBR 500 R ABS
€ 5.990,- p/mnd klik hier
2017, 57286 Km
TRIUMPH SPEED TRIPLE
TRIUMPH SPEED TRIPLE
€ 6.250,- p/mnd klik hier
1995, 14106 Km
KTM RC 390
KTM RC 390
€ 5.750,- p/mnd klik hier
2018, 6500 Km
Wist u dat: In de motortaal "Custom/custombike/to customize" betekent: Letterlijk betekent to customize: to suit (a motorcycle) to taste (een motorfiets aan je smaak aanpassen). Het duidt eigenlijk de doodnormale activiteit aan, die iedere bezitter van een motorfiets verricht wanneer hij iets wijzigt aan de standaardversie van zijn motor. Een ander stuur is het meest voorkomende voorbeeld. Soms gaat het verder, maar altijd blijft het oorspronkelijke model herkenbaar, want anders wordt een grens overschreden die de onderhavige motorfiets doet veranderen in een zelfbouwmotor of bitza. Wie een ander zadel/buddyseat en een ander stuur monteert is bezig de zitpositie van zijn motor aan zijn wensen aan te passen. Wie dat nog niet genoeg vindt en bijvoorbeeld wielen met echte spaken prefereert boven de gietwielen van de standaarduitvoering o f een speciaal uitlaatsysteem verkiest boven de fabrieksdemper, is bezig een custombike van zijn motorfiets te maken. Veelal spitst het customizen zich toe op louter technische verbeteringen als remmen, andere carburateur, buddyseat, stuur, of spuitwerk van tank en spatborden met special paint. Een aantal motorfietsfabrikanten die in de jaren zestig en zeventig nauwelijks het hoofd boven water konden houden, hadden weinig o f geen aandacht voor de specifieke wensen op het gebied van design en esthetiek die bij hun cliëntele was gaan leven. Voorbeelden zijn Harley-Davidson, die zijn afnemers tot in de helft van de jaren zeventig totaal negeerde, en BMW , die onlangs met een geheel nieuw ontwikkelde boxermotorfiets is uitgekomen. Toen de fabrikanten de schellen van de ogen vielen en zij zich wel wilden conformeren aan de wensen die onder hun afnemers leefden, had de aftermarket al een antwoord op de vraag gevonden. Harley-Davidson was lange tijd % een markant voorbeeld van de zelfingenomenheid waar het ging om het serieus nemen van het rijderspubliek. In de modellen die de fabriek tot 1971 uitbracht was niets te bespeuren van wat de sterk opgekomen bikerscult al vanaf de helft van de jaren zestig in kleine kring aan vormgevingseisen had gedicteerd. Het antwoord kwam pas met de Super Glide, een voorzichtige concessie aan de oerverschijning van de Electra Glide, waarbij het panzadel en de mastodontische spatborden kwamen te vervallen. Pas met de komst van de Low Rider werd een bezonken smaak erkend die een nieuwe generatie Harley-rijders al jaren doodnormaal was gaan vinden. De kwalificatie custom werd vanaf die tijd aan een in serie geproduceerde motorfiets meegegeven om te onderstrepen dat nu wel werd ingespeeld op lang genegeerde wensen van het liefhebberspubliek. De betekenis van het woord custom werd hierdoor uitgehold: consumenten werden verleid een in serie geproduceerde standaardmotorfiets als ‘exclusief voor hen gemaakt’ aan te schaffen. De predikaten custom en chopper zijn nu algemeen door de Japanse motorfiets-marketeers geconfisqueerd om er modellen mee aan te duiden waarop men een quasi nonchalante zitpositie aanneemt en waarvan de stilering vage overeenkomst vertoont met het voorkomen van moderne Harley-Davidsons.
© 2000 - 2024 Motoroccasion