Nieuwsbrief:

Twin Performance Ommen

Twin-Performance Ommen mag gezien worden als één van de grootste motorzaken in Noordoost-Nederland, gespecialiseerd in Harley-Davidson. In onze winkel vindt u een breed assortiment aan o.a. *MOTOREN *VERVANGINGSONDERDELEN *ACCESSOIRES *KLEDING *HANDSCHOENEN *HELMEN Onderhoud: Twin-Performance Ommen beschikt over een volledig uitgeruste werkplaats met speciaal gereedschap en apparatuur om uw Harley-Davidson in topconditie te krijgen en te houden. Op verzoek verzorgen wij o.a.: Servicebeurten Banden Customizing Reparatie Tuning Revisie U ziet het "The all in one store' dus! Kom gerust eens kijken onder het genot van een kopje koffie of thee.
Alle motoren van Twin Performance Ommen
7 motoren gevonden
HARLEY-DAVIDSON BLACKLINE FXS
HARLEY-DAVIDSON BLACKLINE FXS
€ 35.000,- p/mnd klik hier
2012, Nieuw
BUELL THUNDERBOLT S 2
BUELL THUNDERBOLT S 2
€ 10.000,- p/mnd klik hier
1994, 31958 Mls
HARLEY-DAVIDSON SHOVELHEAD
HARLEY-DAVIDSON SHOVELHEAD
€ 11.950,- p/mnd klik hier
1985, 34094 Km
HARLEY-DAVIDSON STURGIS FXB
HARLEY-DAVIDSON STURGIS FXB
€ 19.000,- p/mnd klik hier
1981,
HARLEY-DAVIDSON SOFTAIL CUSTOM FXSTC
HARLEY-DAVIDSON SOFTAIL CUSTOM FXSTC
€ 12.250,- p/mnd klik hier
2007, 34334 Km
BUELL XB 12 X ULYSSES
BUELL XB 12 X ULYSSES
€ 3.000,- p/mnd klik hier
2006, 98168 Km
HARLEY-DAVIDSON LOW RIDER 1340 FXS
HARLEY-DAVIDSON LOW RIDER 1340 FXS
€ 12.000,- p/mnd klik hier
1980, 58916 Km
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
© 2000 - 2024 Motoroccasion