Nieuwsbrief:

Motorcentrum Urk

Bij Motorcentrum Urk leggen we een sterke nadruk op kwaliteit; het is de kern van alles wat we doen. Ons team is volledig toegewijd aan het leveren van uitmuntende service en ondersteuning aan onze klanten. Of u nu op zoek bent naar deskundig advies of naar de beste producten op de markt, u kunt erop vertrouwen dat wij altijd voor u klaarstaan.
Alle motoren van Motorcentrum Urk
44 motoren gevonden
HONDA CB 750 F
HONDA CB 750 F
€ 8.500,- p/mnd klik hier
2023, 14000 Km
HONDA CB 500 F ABS
HONDA CB 500 F ABS
€ 6.800,- p/mnd klik hier
2020, 7000 Km
HONDA CB 500 X / ABS
HONDA CB 500 X / ABS
€ 7.500,- p/mnd klik hier
2021, 10000 Km
YAMAHA SCR 950
YAMAHA SCR 950
€ 7.300,- p/mnd klik hier
2017, 9000 Km
HONDA CRF 1000 L AFRICA TWIN DCT
HONDA CRF 1000 L AFRICA TWIN DCT
€ 13.000,- p/mnd klik hier
2019, 15000 Km
HONDA NC 750 S / ABS
HONDA NC 750 S / ABS
€ 7.500,- p/mnd klik hier
2017, 9800 Km
HONDA CB 650
HONDA CB 650
€ 7.500,- p/mnd klik hier
2019, 30650 Km
HONDA CB 750 F
HONDA CB 750 F
€ 8.000,- p/mnd klik hier
2023, 15500 Km
HONDA NC 700 X DCT
HONDA NC 700 X DCT
€ 8.500,- p/mnd klik hier
2018, 11500 Km
HONDA X-ADV
HONDA X-ADV
€ 11.000,- p/mnd klik hier
2018, 9800 Km
KTM 85 SX 19/16
KTM 85 SX 19/16
€ 7.285,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
KTM 85 SX 19/16
KTM 85 SX 19/16
€ 7.285,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
KTM 85 SX 19/16
KTM 85 SX 19/16
€ 7.285,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
KTM 85 SX 19/16
KTM 85 SX 19/16
€ 7.285,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
KTM 390 ADVENTURE
KTM 390 ADVENTURE
€ 8.570,- p/mnd klik hier
2024,
KTM 125 SX
KTM 125 SX
€ 10.495,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
KTM 350 SX F
KTM 350 SX F
€ 12.309,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
KTM 790 DUKE L
KTM 790 DUKE L
€ 11.040,- p/mnd klik hier
2024,
KTM 1290 SUPER DUKE GT
KTM 1290 SUPER DUKE GT
€ 26.740,- p/mnd klik hier
2024,
KTM 65 SX
KTM 65 SX
€ 5.919,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
© 2000 - 2025 Motoroccasion