De onderneming is ontstaan uit een decennialange liefde voor motorrijden, motorfiets techniek, en een fascinatie voor nieuwe technologie
Als er iets is wat wij begrijpen, dan is dat de passie voor motorrijden. Ook als pragmatische forens snappen we wat je bezig houdt, al jarenlang is de motor ook ons primaire vervoer.
Met decennia hands-on ervaring in de motorfietswereld en -techniek, denken we bij te kunnen dragen aan de acceptatie en omarming van alternatieven voor de bestaande brandstof motoren.
Hoe? Door zeker te stellen dat we ook in de toekomst net zo gepassioneerd het motorrijden kunnen beleven! Daarom focussen we ons ook volledig op de toekomstbestendige technologieën.
Vanuit onze werkplaats in Wijster leveren we de service die bij de Energica hoort, maar ook het reguliere onderhoud aan de motor kunt u bij ons laten uitvoeren. Of het nu om nieuwe banden of het afstellen van de ketting gaat, in Wijster kunt u terecht.
Een stukje historie: AERMACCHI in 1955 - Behoorlijk tegenvallend was de daaropvolgende creatie, de 250 cc twin (twee 125s gekoppeld) die gefabriceerd werd in 1953 en 54. In 1955 ontwierp Tonti een recordbreker. Er werd in die dagen al gebruik gemaakt van windtunnels en andere faciliteiten en technieken die men vanuit hun vliegtuigkennis ook in deze industrie toepasten. De vliegtuigproductie had men in die dagen meer naar de civiele sector laten glijden. De recordbreker werd aangedreven met dubbele-OHC motoren met een 48 cc en 75 cc capaciteit. Dit was een voorbeeld van de eerste -vliegende sigaren- die erg laag waren en bijna 3 meter lang. Het motorblok werd achter de bestuurder geplaatst. De achterwaarts geplaatste cilinders werden onder een hoek van 20 graden geplaatst. De overmaat nokken werden met een ketting aangedreven. Boring en slag waren 44,5 bij 43 mm voor de grotere en 40 mm bij 39 mm voor de kleinere cilinder. En met een compressieverhouding van 10:1 was het vermogen een dikke 9 pk bij 11.000 toeren voor de 75 cc en 7 pk bij 12.000 toeren voor de 48 cc - behoorlijk goede cijfers wanneer je je bedenkt dat dit zich afspeelde in 1955 waarbij de brandstof in die tijd ook nog niet van de kwaliteit was die we nu kennen. Het motorblok, die was uitgerust met een oliebad smering, lag in lijn met een vier-versnellingen schakelbak. De eindaandrijving geschiedde met een ketting. Het gewicht was 97 kilogram, de velgdiameter 18 inch.