Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
- Onze motoren vallen onder de Motorgarantievoorwaarden indien van toepassing.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | Viertakt, viercilinder lijnmotor, 16 kleppen |
Boring x slag | 67|42.5 |
Cilinder inhoud | 599 |
Comp. verhouding | 12.8:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Elektronische inspuiting met vacuumzuigers |
Ontsteking | DC-CDI |
Vermogen | 133|97.8|145000 |
Max. koppel | 68|12000 |
Koppeling | |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17.5 |
Topsnelheid | |
ABS | nee |
Frame | |
Vering voor | Telescoop |
Vering achter | Monocross |
Remmen voor | Dubbele schijffrem, Ø310 mm |
Remmen achter | Schijfrem , Ø220 mm |
Voorband | 120/70 ZR17M/C (58W) |
Achterband | 180/55 ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1380 |
Lengte | 2040 |
Breedte | 700 |
Hoogte | 1100 |
Zithoogte | 850 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | blauw, zwart, rood/wit |
Beschrijving | Onderscheidend, superscherp design
De extreemste, meest geavanceerde supersportmotor ooit!
Ongelooflijke prestaties: 135 pk* @ 14.500 tpm
Compleet nieuw frame, gemaakt op- en voor het circuit
Upsidedown voorvork met radiaal geplaatste remklauwen
Als enige in zijn klasse, high- en low speed ingaande demping instelbaar
Elektronisch bestuurde gasbediening (YCC-T) en luchtinlaat (YCC-I)
Uiterst compleet met fantastische afwerking |
| Bergen op Zoom, Noord-Brabant |
| 0164-236829 |
Een stukje historie: APRILIA in 1995 - Aprilia verbaasde de wereld in 1995 met de Aprilia Moto 6.5, een kunstwerk op twee wielen, ontworpen door Philippe Starck wiens unieke ontwerp de machinedesignprijs won en een plaats in het Museum voor Moderne Kunst in New York veroverde. In datzelfde jaar vond de lancering van de RS 250 plaats, een van de meest succesvolle sportieve motorfietsen.
Tijdens de jaren ‘90 Aprilia nam een verdere sprong voorwaarts. Het bedrijf heeft in die tijd vijf productie-eenheden en zeven vestigingen in het buitenland en is uitgegroeid tot de tweede grootste producent van tweewielers in Europa.
Ten aanzien van de groei van Ivano Beggio ’s bedrijf spreken de cijfers spreken voor zich: in 1990 bedroeg de omzet 150 miljard lire met een personeelsbestand van 370 mensen. Dat steeg tot 1.800 directe arbeidsplaatsen en nog eens 3.500 in de spin-off bedrijven met een omzet van meer dan 1.100 miljard lire eind jaren ’90.
Deze cijfers zijn veelzeggend genoeg maar worden nog indrukwekkender als je je bedenkt dat sinds de jaren ’70 veel Europese producenten minder geluk hebben gehad onder druk van de Japanse concurrentie.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken