|
Motor | Vloeistofgekoeld, 4-takt, dubbel bovenliggende nokkenas, 4-cilinder, 4-kleppen |
Boring x slag | 79.0 mm|50.9 mm |
Cilinder inhoud | 998 cc |
Comp. verhouding | 13.0 : 1 |
Kleppen | 4 |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie |
Ontsteking | TCI (digitaal) |
Vermogen | 200|147|13.500 |
Max. koppel | 112.4|11.500 |
Koppeling | Nat, meervoudige platen |
Versnellingsbak | Constant mesh, 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Aluminium Deltabox-frame |
Vering voor | Telescopische voorvork, Ø43mm, veerweg 120 mm |
Vering achter | Achterbrug, (Link-type veersysteem), veerweg 120 mm |
Remmen voor | Hydraulisch bediend, twee remschijven, Ø 320 mm |
Remmen achter | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 220 mm |
Voorband | 120/70 ZR17M/C (58W) |
Achterband | 190/55 ZR17M/C (75W) |
Wielbasis | 1.405 |
Lengte | 2.055 |
Breedte | 690 |
Hoogte | 1.150 |
Zithoogte | 855 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Icon Blue, Midnight Black |
Beschrijving | De crossplane viercilinder, ontwikkeld op basis van de hightech MotoGP technologie van de YZR-M1, is gemaakt voor het circuit! 200 pk, 199 kg en een wielbasis van 1.405 mm geven een idee van wat deze high performance superbike kan. Maar juist hetgeen wat u niet kunt zien, maakt de YZF-R1 zo bijzonder.
De Inertial Measurement Unit, die alle bewegingen van het chassis continu in 3D meet, maakt tractie, onder- en overstuur, wheelies, remmen en acceleratie controleerbaar. En het vernieuwde Quick Shift System (QSS) maakt zowel terug- als opschakelen zonder koppelen mogelijk. Yamaha YZF-R1 We R1. |