Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2025
Garantie: 36 md+24 md beperkt
EXCLUSIEF: Nu tijdelijk 1500,- voordeel op deze XSR900GP
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 3-cilinder, 4-takt, Vloeistofgekoeld, dubbel bovenliggende nokkenas, 4-kleppen |
Boring x slag | 78 mm x 78 mm |
Cilinder inhoud | 890 cc |
Comp. verhouding | 11,5:1 |
Kleppen | 4 |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 119 pk / 87.5 kW bij tpm |
Max. koppel | 93 Nm bij 7000 tpm |
Koppeling | Nat, meervoudige platen met assist en slipper Clutch (A&S) |
Versnellingsbak | 6 versnellingen, Costant mesh |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 14 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Diamantvormig |
Vering voor | Telescopische voorvork |
Vering achter | Achterbrug, (Link type veersysteem) |
Remmen voor | Hydraulische dubbele schijfrem, Ø 298 mm |
Remmen achter | Hydraulische dubbele schijfrem, Ø 298 mm |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) (Tubeless) |
Achterband | 180/55ZR17M/C (73W) (Tubeless) |
Wielbasis | 1500 mm |
Lengte | 2160 mm |
Breedte | 810 mm |
Hoogte | 1180 mm |
Zithoogte | 835 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | De XSR900 GP is ontworpen om herinneringen op te roepen aan het gouden tijdperk. Het is de ultieme mix van de racestijl van weleer in combinatie met de allernieuwste geavanceerde technologie voor een opwindende rit die de zintuigen op ongeevenaarde wijze prikkelt. Met een styling die doet denken aan de Grand Prix-motorfietsen uit de jaren 80 is de XSR900 GP de ware belichaming van Yamahas roemruchte raceverleden. |
WIJ ZIJN ER VOOR JOU!
RB Motoren is dé Yamaha motordealer van Midden-Nederland.
Je krijgt bij ons volledige aandacht en onafhankelijk advies. Als je voor RB Motoren kiest, kies je voor kwaliteit en betrouwbaarheid. Wij zijn een erkend BOVAG-motorbedrijf. Onze verkopers en technici laten zich regelmatig bijscholen, waardoor onze kennis altijd up-to-date is. Bovendien spreken we dezelfde taal, omdat wij net zulke grote motorliefhebbers zijn als jij!
 | De Bilt, Utrecht |
 | 030-2211524 |
Wist u dat: In de motortaal "Big Black Bomber" betekent: Aan het model cb450 van Honda (450CC kopklep staande twin), dat in 1965 werd geïntroduceerd, werd de bijnaam Black Bomber o f Big Black Bomber toegekend. Tot dat moment was het zwaarste model van het Japanse merk een 350CC motorfiets. Eigenlijk ging iedereen er op dat moment nog van uit dat de Japanners zich zouden beperken tot het maÂken van bromfietsen en lichte motorfietsen. Met de introducÂtie van de cb450 werd het tegendeel aangetoond. Vandaar ook het predikaat big, immers, voor een Japanse motorfiets was een cilinderinhoud van 450CC veel. Black verwijst naar de zwarte lak, waarin de beginseries van deze motorfiets werden uitgeÂvoerd. Honda pikte de naam Big Black Bomber vervolgens in haar advertenties op: ‘Meet the big black bomber, the biggest beefiest touring twin from Japan. Sit astride this black beauty’, schreeuwden de advertenties. Vermoedelijk verwees de naam bomber slechts naar het feit dat dit model een donker en sonoor uitlaatgeluid produceerde, analoog aan de staande twins van Triumph, Norton en BSA. De Big Black Bomber kon zich oveÂrigens nog niet echt meten met de zware Engelse twins, maar de introductie ervan was een teken dat dit snel kon verandeÂren. Aldus geschiedde, want in de jaren zeventig werd de EnÂgelse motorfietsindustrie door de Japanse weggevaagd. De cb450 Black Bomber verwierf de reputatie van sportieve motorÂfiets, waar veel mee werd geraced. Te midden van de high tech motorfietsen van nu is de status van de Big Black Bomber die van een klassieke Japanner.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken