Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Nette Yamaha xj600s
Bj:1991
19293 km.
slijt delen in prima staat.
zo mee prijs. €1095,00
incl. Beurt. €1395,00
Inruil en financiering mogelijk.
Gratis maand verzekering.
Postma Motoren en Fietsen Warfhuizen.
Naast alle onderhoud van uw motorfiets, en in- en verkoop van motoren zijn wij hét vertrouwd adres in Noord Groningen voor voor onderhoud en reparatie aan uw fiets, e-bike, scooter of bromfiets.
Kijk ook op www.postmamotoreneenrum.nl voor meer informatie.
Postma Motoren en Fietsen is premium dealer van Avalon fietsen.
Bezorgen en ophalen van uw fiets of motorfiets? Vraag naar de mogelijkheden.
Openingstijden:
- Maandag gesloten
- Dinsdag tot en met vrijdag: 08:30 tot 17:30 uur.
- Zaterdag: 09:00 tot 17:00 uur.
- 's Avonds op afspraak.
Postma Motoren en Fietsen Warfhuizen
Molenweg 3b
9963PG Warfhuizen
06-24844667
postmamotoren@outlook.com
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Bij mij kunt u terecht voor in- en verkoop van budget motoren, onderhoudswerkzaamheden en herstellingen aan fiets, bromfiets of motor. Complete revisies kunnen in overleg.
 | Warfhuizen, Groningen |
 | 0624844667 |
Wist u dat: In de motortaal "PK" betekent: Paarde kracht. F.W H .Emons schrijft in 1907 in zijn boek De Motorfiets, dat het hanteren van de waarde paarde kracht is ontleend aan de wereld van bierbrouwers. James Watt, de uitvinder van de stoommachine zou zijn eerste stoommachine bijeen bierbrouwer hebben geïnstalleerd. Voordat hij daartoe overging wilde hij van de bierbrouwer weten hoeveel paarden voor een bepaalde arbeid binnen een zeker tijdsbestek nodig waren,teneinde de benodigde capaciteit van de stoommachine te berekenen. Het verhaal vermeldt dat één paard na acht uur continu aan de pomp te hebben gewerkt twee miljoen kilo water had opgepompt. Dat betekende dat 75 kilo water in één seconde één meter omhoog was gevoerd. Op basis van deze berekening van James Watt zouden wij aan onze wetenschappelijke PK zijn gekomen. Wereldwijd ontstond een drietal methoden om het aantal PKs dat een motorblok ontwikkelt te meten. Hierbij ligt het verschil niet in de toegepaste meetmethode, maar in de uitrustingstoestand van de motor. Bij DIN- PK
(Deutsche Industrie Normen) blijven de op het motorblok gemonteerde appendages als dynamo, uitlaatsysteem en luchtfilter aanwezig. Bij SAE -PK (Society of Automotive Engineers, een Amerikaanse norm) worden al deze zaken verwijderd. Vandaar dat een SAE-PK-meting 10% hoger zal zijn dan een DIN-meting. Tenslotte bestaat de CUNA -PK (Commissione Unificazione Normalizzazione Autoveicoli), een Italiaanse norm, waarbij de PK-meting wordt voltrokken na verwijdering van luchtfilter en uitlaatdemper, maar met dynamo. Gemiddeld bevinden de cuna meetresultaten zich tussen SAE -PK en DIN -PK . In Nederland wordt met DIN -PK gewerkt.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken