Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2019
De Yamaha Niken is een unieke motorfiets met twee voorwielen, gebouwd door Yamaha, en de 2019 versie is een van de modellen die je kunt vinden. Het is een Leaning Multi-Wheel (LMW) motor, wat betekent dat het voorwielstel kan kantelen in bochten, net als een traditionele motorfiets.
Deze Niken is reeds voorzien van
luxe Led richtingaanwijzers achterzijde
comfort zadel
hoger scherm
tankpad
blauwe hendels
Ohlins achter schokbreker volledig instelbaar
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 3-cilinder, 4-takt, Vloeistofgekoeld, dubbel bovenliggende nokkenas, 4-kleppen |
Boring x slag | 78 mm x 78 mm |
Cilinder inhoud | 847 cc |
Comp. verhouding | 11,5:1 |
Kleppen | 4 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 115 pk / 84.6 kW bij 10.000 tpm |
Max. koppel | 87.5 Nm bij 8.500 tpm |
Koppeling | Nat, meervoudige platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen, Constant mesh |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Diamantvormig |
Vering voor | Dubbele upside-down voorvork, veerweg 110mm |
Vering achter | Link type veersysteem, veerweg 125 mm |
Remmen voor | Twee hydraulisch bediende remschijven, Ø 298 mm |
Remmen achter | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 282 mm |
Voorband | dubbele voorband, 120/70 R 15 |
Achterband | 190/55 R 17 |
Wielbasis | 1.510 mm |
Lengte | 2.150 mm |
Breedte | 885 mm |
Hoogte | 1.250 mm |
Zithoogte | 820 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Graphite |
Beschrijving | Revolutionair als nooit tevoren.



De volledig nieuwe NIKEN maakt deel uit van uw toekomst. En hij geeft een nieuwe dimensie aan rijcontrole.



Dankzij onze unieke Leaning Multi Wheel-technologie (LMW) heeft deze gloednieuwe en veelzijdige motor met drie wielen een uniek uiterlijk, rijvermogen en gevoel. Op kronkelige wegen voelt hij zich als een vis in het water. En met twee wendbare voorwielen voor verbeterde grip neem je met de NIKEN vol vertrouwen bochten.



Met zijn brutale en futuristische ontwerp onderscheidt de NIKEN zich van de rest. En de koppelrijke 847 cc-driecilindermotor en het lichte hybride chassis zorgen voor opwindende sportprestaties en toercomfort op lange afstanden. Revolutionair als nooit tevoren. |
| Dealerschappen: KAWASAKI, KTM, SUZUKI |
Vakkundige en professionele service MOTOR City Amsterdam beschikt over een ruime werkplaats, voorzien van de modernste apparatuur en gereedschappen.
Reparaties en onderhoud worden daarmee vakkundig en snel uitgevoerd. We zijn gespecialiseerd in service aan Suzuki, KTM, Yamaha, Honda, Kawasaki, Aprilia en BMW. En: je bent bij ons beslist niet te duur uit! Goed opgeleide motortechnici Onze monteurs gaan zeer regelmatig op cursus bij de importeurs van onze merken. Hierdoor zijn ze altijd op hoogte van de laatste technische vernieuwingen.
Ook voor schade Bij ons kun je ook terecht voor onder meer schadetaxatie en –herstel. We werken samen met vrijwel alle verzekeringsmaatschappijen.
 |
Motor City Amsterdam |
|
Jarmuiden 31
Amsterdam
Plan de route
|
 |
020-4808010
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te
ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken