Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
TRIUMPH TIGER 1200 EXPLORER ABS.
Bouwjaar 2012.
82dkm gelopen.
Met originele 3 delige aluminium kofferset.
Vorig jaar grote beurt incl kleppenstellen gehad.
Onderhoudshistorie aanwezig.
Nieuwe Hyperpro achterveer.
Super toermachine met veel extra's.
Inruil mogelijk.
- VOF NINEMOTORS.
Kijk voor meer motorfietsen op de website.
Open op afspraak. Donderdag, vrijdag en zaterdag sowieso open.
www.ninemotors.nl
nimot@quicknet.nl
Westerboekelweg 11H
1718MJ Hoogwoud
0644728865
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 3 cilinder in lijn, vloeistofgekoeld |
Boring x slag | 85|71.4 |
Cilinder inhoud | 1215 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | DOHC |
Brandstof toevoer | multipoint sequential electronic fuel injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 137|101|9000 |
Max. koppel | 121|6400 |
Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | X ring ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 |
Topsnelheid | |
ABS | optie |
Frame | Tubular stalen trellis frame |
Vering voor | Kayaba 46mm upside down forks |
Vering achter | Kayaba monoshock |
Remmen voor | Twin 305mm floating discs, Nissin 4-piston calipers, Switchable ABS |
Remmen achter | Single 282 mm disc, Nissin 2 piston sliding caliper (ABS model available) |
Voorband | 110/80 R19 |
Achterband | 150/70 17 |
Wielbasis | 1530 |
Lengte | 2248 |
Breedte | 962 |
Hoogte | 1410 |
Zithoogte | 835 |
Drooggewicht | 259 |
Leverbare kleuren | Blauw,Zwart,Grafit |
Beschrijving | Tiger Explorer. Geheel nieuwe motorfiets. Geheel nieuwe beleving.
De definitieve keuze voor elke lange-afstandsavonturier. Toonaangevende stuureigenschappen. De reis hoeft nooit meer te eindigen als het asfalt dat doet. Gloednieuw 1215cc motorblok, natuurlijk met cardanaandrijving. Een Triumph om de hele wereld mee te veroveren.
De Tiger Explorer brengt een geheel nieuw niveau van prestaties en specificaties voor adventure-rijders
De compleet nieuwe krachtbron maakt gebruik van een nieuw, elektronisch, ride-by-wire gasklepsysteem, waarmee onze ontwikkelaars de mogelijkheid kregen een aantal hightech hulpmiddelen op het vlak van veiligheid en comfort aan de Tiger Explorer toe te voegen. Cruise control, tractiecontrole en ABS zijn dan ook standaard op deze Tiger. Een robuuste cardanaandrijving werd ook helemaal nieuw ontwikkeld voor de Tiger Explorer, waardoor vrijwel onderhoudsvrij motorrijden mogelijk wordt. De nieuwste Triumph is ontworpen met ruime onderhoudsintervallen van 10.000 mijl (we blijven Engels!). Ideaal voor langeafstand-avonturen.
Triumph's reputatie van de beste stuureigenschappen in elke klasse, wordt voortgezet met de Tiger Explorer, die een combinatie van uitstekende balans bij lage- en superieure stabiliteit bij hoge snelheden biedt. Het sterke, stalen buizenframe heeft een uiterlijke gelijkenis met de andere modellen in de Triumph familie, terwijl de enkelzijdige achterbrug het prachtige 10-spaaks, 17-inch achterwiel in al zijn glorie toont. De volledig instelbare, 46mm voorvork kan door elke berijder op zijn of haar individuele behoeften en de rijomstandigheden worden afgesteld. De lange veerwegen en het 19-inch voorwiel de Tiger Explorer bieden volop mogelijkheden om offroad te gaan.
Het geheel nieuwe dashboard is duidelijk en intuïtief te bedienen via het LCD-scherm en een met de duim bediende knop. Daarnaast is er een slimme boordcomputer met vele parameters, waaronder een omgevingsthermometer met vriespuntwaarschuwing. Het dashboard is vooraf geconfigureerd voor Triumph’s bandenspanningscontrolesysteem, dit is leverbaar als optioneel accessoire.
Het uitgebreide assortiment aan accessoires wordt aangevoerd door een speciaal voor de Tiger Explorer ontwikkeld bagagesysteem van zeer hoge kwaliteit. De dubbele zijkoffers bieden 60 liter bagageruimte, terwijl de topkoffer nog eens 35 liter aan die capaciteit toevoegt en een integraalhelm kan herbergen |
 | Hoogwoud, Noord-Holland |
 | 06-44728865 |
Wist u dat: In de motortaal "Chopper" betekent: De basisbetekenis van het werkwoord to chop is afhakken. Naast allerlei betekenissen op andere terreinen dan de nieuwe betekenis die to chop zou krijgen binnen de wereld van sportwagens en motorfietsen aan de Amerikaanse Westkust,
betekent chopper volgens het Dictionary o f American Slang van Wentworth & Flexner een kaartjesscheurder aan de ingang van een bioscoop, maar ook de bijnaam voor een Thompson machinegeweer (1929). Een paar jaar later, in 1931, werd die
betekenis binnen de Amerikaanse onderwereld verruimd tot: de man met het machinegeweer. In 1955 ontstaat binnen de hot-rod scene van jeugdige bezitters van sportwagens in Californië het begrip chopped top. Een opgevoerde auto werd ontdaan van dak, voorruit en sponning en
zelfs zijramen ‘so that only the bare frame was left above door level’. Er is weinig verbeeldingskracht voor nodig om in plaats van een auto een motorfiets tot zijn naakte essentie terug te brengen. Die rage begon min o f meer in dezelfde tijd, namelijk
begin jaren vijftig aan de zonnige Amerikaanse Westkust. Het voorspatbord verdween, het achterste deel van het achterspatbord werd verwijderd, alsmede conventioneel en solide ogende treeplanken. Dat alles droeg bij tot een uiterlijk van onveiligheid, roekeloosheid en daarmee onaangepastheid. In de literatuur wordt voor het eerst aan het eind van de jaren vijftig de term chopper gebezigd voor een dergelijke gestripte motorfiets of bike en raakt de term biker voor berijders van onconventionele motorfietsen in zwang. De chopper werd een echte rage na de film Easy Rider uit 1969.
De titel van de film met Dennis Hopper en Peter Fonda werd ontleend aan de comfortabele en ontspannen zitpositie op hun flamboyante Harley-choppers. Schijnbaar zonder inspanning van Hopper en Fonda worden de bewoners in de square wereld die zij op hun romantisch uitziende motorfietsen doorkruisen
gereduceerd tot figuranten die op provocerende wijze op hun burgerlijke onvrijheid worden gewezen. De motoragent en daarmee alle motorrijders van de gevestigde orde zitten nu wel heel erg rechtop hun aangeharkte motorfietsen. Voor hen die al iets met motorfietsen hadden op het moment dat Easy Rider uitkwam en tevens kritisch stonden tegenover het establishment aan het einde van de jaren zestig, kwam de boodschap goed over. Na wereldwijde roulatie van de film kreeg het choppen van originele Harley’s een aanzienlijke navolging.
Essentieel en in het oog springend was de verlengde voorvork en het gewijzigde frame, waarvan de balhoofdhoek werd vergroot raked frame), wat enig deskundig zaag- en laswerk vereiste. Het aanpassen van de balhoofdhoek was nodig om een omhoogstaande voorkant te vermijden bij het monteren van
een verlengde voorvork. De krachtbron van het merendeel van de choppers, het 1200CC Harley v-twin motorblok, werd met alle beschikbare middelen opgepept, wat meer snelheid betekende, zodat wegligging en
remcapaciteit, maar ook een wat minder compromisloze ergonomische zitpositie werden herzien. Menig liefhebber van de originele fabrieksHarley of-Indian heeft met tranen in de ogen de radicale chopperrage (1970-1980) zien woeden.
Na tien jaar was het verlengde voorvork-syndroom goeddeels verdwenen. Menig chopper bleek een krakkemikkige constructie te zijn die door zijn modegevoelige bezitter vaak na korte tijd al weer van de hand werd gedaan en als schroot op onderdelenmarkten terechtkwam. Een indrukwekkend aantal originele Harley-Davidsons en Indians werd aan de chopperrage opgeofferd. Met name de Panheads en Knuckleheads, de zware modellen van Harley-Davidson uit de jaren veertig, vijftig en begin jaren zestig vielen ten prooi aan deze trend, die bovendien voortdurend wisselde. Een jaar later waren korte lage sturen en *dragpipes in de mode, en paste een chopperrijder zijn vehikel weer aan de nieuwste rage aan. Het verchromen van talrijke bestanddelen is altijd inherent gebleven aan de verschijningsvorm van choppers. Soms ging het verchromen zo ver dat hele frames en zelfs carterhelften o f oliepompen een chroomlaag kregen. Die extremen komen nauwelijks nog voor. De lengte van voorvorken nam eveneens af tot een hanteerbare maat, waarmee niet iedere te nemen bocht een straf werd. De custombike is de wat ingetogener opvolger van de chopper. De huidige naam chopper, die aan eigentijdse modellen
van de Japanse motorindustrie wordt meegegeven, duidt op een verre gelijkenis met het Easy Rider-silhouet. De enige rechtvaardiging van de naam chopper hierbij is dat er sprake is vaneen achteruitleunende zitpositie, waarbij de voeten naar voren worden geplaatst en de handen een welvend, middelhoog stuur
vasthouden. De zogenaamde ontspannen, lui achteroverhangende zit die deze motor zijn chopper-image verschaft, blijkt op langere ritten tot heel wat rug-, arm- en zitvlakpijn te leiden. Met eigenbouw o f ingrijpende realisering van individuele wensen heeft de met chopper aangeduide moderne Japanner in
het geheel niets te maken. Het is een seriemotorfiets die als typetje met deze benaming voor massaconsumenten recentelijk op de markt is gebracht.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken