Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Schitterende Tiger 800. Van 1e eigenaar, dealer onderhouden. Compleet met sleutels en boekjes/facturen.
Afgeleverd met onderhoudsbeurt (alle oliën)
Meer info of afspraak bel gerust met M: 06-18 139 389. Inruil, financiering en bezorgen mogelijk.
Afleverkosten inclusief garantie E199,-
MOTO WIJMA
Zwettestraat 14
8912 AH Leeuwarden
M: 06-18139389
E: info@motowijma.nl
Openingstijden:
Woensdag t/m Zaterdag van 9.00 t/m 17.00uur.
Bel gerust voor een afspraak buiten openingstijden.
Uw motor snel, veilig en voor een goede prijs verkopen? Wij zijn altijd opzoek naar motoren voor eigen inkoop. Vul het formulier in op www.motowijma.nl en ontvang meteen reactie.
Wij leveren al onze motoren met 10 dagen gratis verzekering!
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde driecilinder lijnmotor, DOHC, 12 kleppen |
Boring x slag | 74.1 mm x 74.1 mm |
Cilinder inhoud | 800 cc |
Comp. verhouding | 11.3 : 1 |
Kleppen | 12-kleppen |
Brandstof toevoer | Multipoint sequentiële elektronische brandstofinspuiting |
Ontsteking | |
Vermogen | 95 pk / 70 kW bij 9250 tpm |
Max. koppel | 79 Nm bij 7850 tpm |
Koppeling | Natte platenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | O-ringketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Spaceframe van stalen buizen |
Vering voor | Showa omgekeerde voorvork 43 mm, veerweg 180 mm |
Vering achter | Showa monoshock met hydraulisch verstelbare voorspanning, veerweg achterwiel 170 mm |
Remmen voor | Dubbele, zwevende remschijf van 308 mm, Nissin schuivende 2-zuigerremklauwen, uitschakelbaar ABS |
Remmen achter | Enkele remschijf van 255 mm, Nissin schuivende éénzuigerremklauw, uitschakelbaar ABS |
Voorband | 100/90-19 |
Achterband | 150/70 R17 |
Wielbasis | 1530 mm |
Lengte | |
Breedte | 795 mm |
Hoogte | 1350 mm |
Zithoogte | 810-830/760-780 mm |
Drooggewicht | 191 kg |
Leverbare kleuren | Lucerne Blue, Jet Black |
Beschrijving | Dit is het. Een niveau hoger. De Tiger 800 XRX. Gemaakt om nog verder te kunnen voor nog langere tijd, terwijl je geniet van iedere meter rechtdoor en elke bocht. Wij vinden dat een reis die dagen duurt van minuut tot minuut geweldig moet zijn. De Tiger 800XRx staat hiervoor garant.



Met het toevoegen van de x aan de XR schroeven we het niveau van de zeer goed te hanteren XR nog eens flink omhoog. Zo beschikt de XrX over verschillende rijder-modi waardoor de motor is aan te passen naar de stijl waarmee jij rijdt. Ook beschikt de motor over een ROAD en OFF-ROAD programma welke met de verschillende rijder-modi door middel van slechts een druk op de knop zijn aan te passen. Hiermee verandert niet alleen het motormanagement maar ook de gevoeligheid van het ABS en de instelling van de tractie control. Zo kun jij het maximale uit de motor halen ongeacht de ondergrond waar je op rijdt.



Daarbij biedt de XRX ook nog meer comfort voor zowel de rijder als passagier door het standaard gemonteerde comfort zadel, het verstelbare windscherm en de handkappen. Standaard is er ook cruise control aanwezig en geeft de uitgebreidere board computer je alle informatie die je nodig hebt. Handig is ook het extra 12V stroompunt waarmee je bijvoorbeeld je camera of telefoon kunt opladen. |
Betrouwbare en voordelige motor kopen!
Of uw eigen motor verkopen?
Moto Wijma is gevestigd op industrieterrein De Zwette in Leeuwarden. In onze showroom vindt u het hele jaar door een wisselende voorraad van scherp geprijsde motoren. Al onze motoren worden bij binnenkomst technisch gekeurd en staan daarom garant voor vele veilige kilometers.
Zelf ervaren? Kom dan naar de Zwettestraat 14 in Leeuwarden.
 |
Moto Wijma |
|
Zwettestraat 14
Leeuwarden
Plan de route
|
 |
06-18139389
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Black Bomber" betekent: Aan het model cb450 van Honda (450CC kopklep staande twin), dat in 1965 werd geïntroduceerd, werd de bijnaam Black Bomber of Big Black Bomber toegekend. Tot dat moment was het zwaarste model van het Japanse merk een 350CC motorfiets. Eigenlijk ging iedereen er op dat moment nog van uit dat de Japanners zich zouden beperken tot het maÂken van bromfietsen en lichte motorfietsen. Met de introducÂtie van de cb450 werd het tegendeel aangetoond. Vandaar ook het predikaat big, immers, voor een Japanse motorfiets was een cilinderinhoud van 450CC veel. Black verwijst naar de zwarte lak, waarin de beginseries van deze motorfiets werden uitgeÂvoerd. Honda pikte de naam Big Black Bomber vervolgens in haar advertenties op: ‘Meet the big black bomber, the biggest beefiest touring twin from Japan. Sit astride this black beauty’, schreeuwden de advertenties. Vermoedelijk verwees de naam bomber slechts naar het feit dat dit model een donker en sonoor uitlaatgeluid produceerde, analoog aan de staande twins van Triumph, Norton en BSA. De Big Black Bomber kon zich oveÂrigens nog niet echt meten met de zware Engelse twins, maar de introductie ervan was een teken dat dit snel kon verandeÂren. Aldus geschiedde, want in de jaren zeventig werd de EnÂgelse motorfietsindustrie door de Japanse weggevaagd. De cb450 Black Bomber verwierf de reputatie van sportieve motorÂfiets, waar veel mee werd geraced. Te midden van de high tech motorfietsen van nu is de status van de Big Black Bomber die van een klassieke Japanner.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken