|
Motor | 4-takt, vloeistofgekoeld, DOHC, 4-in-lijn |
Boring x slag | 73,4|59 |
Cilinder inhoud | 999 |
Comp. verhouding | 12,2:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | 96|70|7800 |
Max. koppel | 92|6500 |
Koppeling | |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | |
Vering voor | Telescopisch, schroefveren, oliegevuld |
Vering achter | Swingarm, schroefveer, oliegevuld |
Remmen voor | radiaal geplaatste Tokico mono-block remklauwen voor, remschijven van 310 mm diameter |
Remmen achter | |
Voorband | |
Achterband | |
Wielbasis | 1460 |
Lengte | 2115 |
Breedte | 810 |
Hoogte | 1080 |
Zithoogte | 810 |
Drooggewicht | 208 |
Leverbare kleuren | Metallic Triton Blue, Metallic Mat Black, White |
Beschrijving | De GSX-S950 heeft hetzelfde agressieve design als de GSX-S1000, zoals onder meer de opvallende verticaal geplaatste LED-koplamp. Het rijwielgedeelte zorgt voor messcherp en uiterst gemakkelijk sturen en veel stabiliteit bij hogere snelheden. Logisch, want het stamt regelrecht van het geprezen rijwielgedeelte van de GSX-S1000 af. De motorfiets is heel compleet met onder meer een slipperclutch en andere opvallende extra’s die in dit segment zeker niet vanzelfsprekend zijn. Je kunt de GSX-S950 verder geheel naar eigen smaak samenstellen met een breed assortiment aan accessoires.
Standaard is de GSX-S950 uitgerust met een elektronicapakket met het Suzuki Easy Start System, ABS, Low RPM Assist en het Suzuki Traction Control System (STCS). Dit laatste systeem heeft drie standen en is ook volledig uit te schakelen.
Ook een slipperclutch is standaard, waardoor terugschakelen bij hard remmen geen doorslippend achterwiel oplevert. Dat maakt het insturen bij een bocht stabiel en vertrouwd. Het Suzuki Clutch Assist System zorgt voor een fijne en soepele bediening van de koppeling. |