Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Transmissie: Handgeschakeld
Nieuw: Ja
Schade: schadevrij
Optioneel afleverpakket (zonder meerprijs): Fabrieksgarantie Suzuki (72): Suzuki 6 jaar Fabrieksgarantie
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | 4-takt, vloeistofgekoeld, DOHC, viercilinder in lijn |
Boring x slag | 73.4|59.0 |
Cilinder inhoud | 999 |
Comp. verhouding | 12.2 : 1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Injectie |
Ontsteking | electrisch |
Vermogen | 152|112|11000 |
Max. koppel | 106|9,500 |
Koppeling | meervoudige natte platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 |
Topsnelheid | > 285 |
ABS | ja |
Frame | aluminium brugframe |
Vering voor | Upside-down telescopische voorvork, schroefveren, veervoorspanning volledig instelbaar, in- en uitgaande demping volledig instelbaar |
Vering achter | Swingarm, oliegevulde schokdemper, schroefveer, veervoorspanning instelbaar |
Remmen voor | Dubbele 310 mm schijven |
Remmen achter | 240 mm schijf |
Voorband | 120/70 ZR-17M/C 58W |
Achterband | 190/50 ZR-17M/C 73W |
Wielbasis | 1470 |
Lengte | 2150 |
Breedte | 925 |
Hoogte | 1350 |
Zithoogte | 845 |
Drooggewicht | 214 |
Leverbare kleuren | Blauw,Groen,Zwart |
Beschrijving | De nieuwe Suzuki GSX-S1000GX
De Suzuki GSX-S1000GX is de allereerste crossover van Suzuki. Hij deelt zijn kernelementen met andere modellen in de GSX-S-line-up en voegt daar een unieke zitpositie en onder meer elektronisch geregelde vering en demping aan toe. Tel daar ook Superbike-prestaties, topcomfort, diverse rijmodi, cruise control en uitgebreide connectiviteit bij op en het resultaat is een Supreme Sport Crossover. Die moet je simpelweg ervaren. |
| Dealerschappen: HONDA, KAWASAKI, SUZUKI |
Halverwege Emmen en Stadskanaal ligt Nieuw Weerdinge, al meer dan 35 jaar de vestigingsplaats van Motorhuis Bakker, een van de grootste en best gesorteerde motorzaken in noordoost Nederland.
Al snel na de oprichting van het bedrijf door Jakob Bakker verwierf het Drentse motorbolwerk de status van officieel Honda en Suzuki-dealer, de belangrijkste motormerken in Nederland. Alle nieuwe modellen van deze merken staan bij het Bovag erkende bedrijf op voorraad en serieuze belangstellenden kloppen nooit vergeefs aan voor een proefrit.
Toch onderscheidt Motorhuis Bakker zich vooral vanwege haar unieke assortiment occasions. Met een voorraad van minimaal 250 stuks, biedt Motorhuis Bakker een bijna ongeëvenaarde keuze in gebruikte motoren. Van goedkope pekelfiets tot jonge topoccasion en alles wat daar tussen zit aan toermodellen, supersports, choppers, off- en allroads en klassiekers.
Werkelijk alle categorieën staan hier in lange, strakke en overzichtelijke rijen uitgestald. Een waar Eldorado voor motorliefhebbers van elk pluimage.
| Nieuw Weerdinge, Drenthe |
| 0591-521279 |
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken