|
Motor | 4-takt, vloeistofgekoeld, DOHC, viercilinder in lijn |
Boring x slag | 74.5|57.3 |
Cilinder inhoud | 999 |
Comp. verhouding | 12,9 : 1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Injectie (2 injectoren per cilinder) |
Ontsteking | electrisch |
Vermogen | 185|136|11.500 |
Max. koppel | 117|10000 |
Koppeling | meervoudige natte platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 |
Topsnelheid | > 285 |
ABS | nee |
Frame | aluminium brugframe |
Vering voor | Upside-down telescopische voorvork, schroefveren, veervoorspanning volledig instelbaar, in- en uitgaande demping volledig instelbaar, veerweg 125 mm |
Vering achter | Swingarm, oliegevulde schokdemper, schroefveer, veervoorspanning volledig instelbaar, in- en uitgaande demping volledig instelbaar, veerweg 130 mm |
Remmen voor | Dubbele 310 mm schijven |
Remmen achter | 220 mm schijf |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 190/50 ZR 17 |
Wielbasis | 1405 |
Lengte | 2045 |
Breedte | 705 |
Hoogte | 1130 |
Zithoogte | 810 |
Drooggewicht | 203 |
Leverbare kleuren | Blauw/Wit, zwart/grijs |
Beschrijving | Nooit eerder was een Suzuki zo exclusief. Want wanneer er wereldwijd maar 100 exemplaren van gemaakt worden, waarvan Suzuki Nederland er drie heeft weten te bemachtigen, mag je van iets heel bijzonders spreken.
En dat is deze GSX-1000Z dan ook geworden. Waar je ook kijkt, overal zijn bijzondere details te ontdekken die van deze ‘’Z’’editie echt iets speciaals maken. De aanleiding om deze ‘’special edition’’ uit te brengen is het feit dat Suzuki precies 50 jaar op de Amerikaanse markt actief is.
Basis van de Z is de bewezen GSX-R1000, de motor die meer AMA Superbike titels heeft gewonnen dan welk ander merk ook. Het eerste dat opvalt, is natuurlijk de bijzondere matzilveren kleur die geaccentueerd wordt door nieuw gestileerde 3D tank emblemen. Het schitterende gepolijste frame, de eveneens gepolijste wielen met blauwe spaken en vele blauw geanodiseerde delen, waaronder rem- en koppelingshendel, maken de bijzondere verschijning helemaal af.
Maar dit is nog maar een eerste begin, want eigenlijk is alles net even anders dan bij de standaard uitvoering. De blauwe vorkpoten, blauwe koppeling- en dynamodeksels, zwarte remklauwen, matzwarte achtervork en ook de blauwe veer van de achter schokdempers, alles ademt tot in detail exclusiviteit uit. Want zelfs de ketting is blauw gekleurd, net als de tankdop, zadel en de rand van het tellerhuis. |