 |
Motor | 4-takt, vloeistofgekoeld, DOHC, viercilinder in lijn |
Boring x slag | 70|48.7 |
Cilinder inhoud | 749 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Injectie (2 injectoren per cilinder) |
Ontsteking | |
Vermogen | 150|110.3|13200 |
Max. koppel | 86.5|11200 |
Koppeling | |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16.5 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | |
Vering voor | Upside-down telescopische voorvork, schroefveren, veervoorspanning volledig instelbaar, in- en uitgaande demping volledig instelbaar, veerweg 120 mm |
Vering achter | Swingarm, oliegevulde schokdemper, schroefveer, veervoorspanning volledig instelbaar, in- en uitgaande demping volledig instelbaar, veerweg 130 mm |
Remmen voor | Dubbele 310 mm schijven |
Remmen achter | 220 mm schijf |
Voorband | 120/70 ZR17 |
Achterband | 180/55 ZR17 |
Wielbasis | 1400 |
Lengte | 2040 |
Breedte | 715 |
Hoogte | 1125 |
Zithoogte | 810 |
Drooggewicht | 163 |
Leverbare kleuren | Blauw/Zwart, Grijs/Zilver, Blauw/Wit, MAt Zwart |
Beschrijving | Het gebeurt niet vaak, dat een motorfiets zo goed is, dat hij letterlijk de zogenaamde concurrenten uit het betreffende marktsegment heeft verdreven. Toch is dat precies, wat de Suzuki GSX-R750 heeft gedaan. Hij heeft letterlijk geen concurrenten en is met afstand de best verkochte supersports in 2006!
Voor de gedreven constructeurs die hem hebben gecreëerd, is de GSX-R750 de essentie van de Suzuki superioriteit; noem het de essentie van het “Suzuki zijn”. |