|
Motor | 4-takt, vloeistofgekoeld, DOHC, viercilinder in lijn |
Boring x slag | 73.4|59 |
Cilinder inhoud | 999 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Injectie (2 injectoren per cilinder) |
Ontsteking | electrisch |
Vermogen | 182/194|134| |
Max. koppel | 116|8.400 |
Koppeling | meervoudige natte platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 |
Topsnelheid | > 285 |
ABS | nee |
Frame | aluminium brugframe |
Vering voor | Upside-down telescopische voorvork, schroefveren, veervoorspanning volledig instelbaar, in- en uitgaande demping volledig instelbaar, veerweg 125 mm |
Vering achter | Swingarm, oliegevulde schokdemper, schroefveer, veervoorspanning volledig instelbaar, in- en uitgaande demping volledig instelbaar, veerweg 130 |
Remmen voor | Dubbele 310 mm schijven |
Remmen achter | mm schijf |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 190/50 ZR 17 |
Wielbasis | 1415 |
Lengte | 2045 |
Breedte | 720 |
Hoogte | 1130 |
Zithoogte | 810 |
Drooggewicht | 172 |
Leverbare kleuren | Blauw/Wit, Mat Zwart, Rood/Zilver, Geel/Wit |
Beschrijving | Afgelopen jaar was Suzuki met afstand het best verkochte supersportmerk in Nederland. De nieuwe GSX-R750 stond zelfs lange tijd op nummer 1 in de Nederlandse verkoopranglijsten. Zo wist Suzuki, met tal van overwinningen en kampioenschappen, zoals het WK-Endurance en het AMA Superbike, niet alleen op het circuit te domineren maar ook op de straat.
Voor 2007 introduceert Suzuki de nieuwe vaandeldrager van de GSX-R serie: de nieuwe GSX-R1000, de krachtigste GSX-R ooit gebouwd! |