|
Motor | 4-takt, vloeistofgekoeld, DOHC, viercilinder in lijn |
Boring x slag | 74.5|57.3 |
Cilinder inhoud | 999 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Injectie (2 injectoren per cilinder) |
Ontsteking | electrisch |
Vermogen | 185|136.1|12000 |
Max. koppel | 117|10000 |
Koppeling | meervoudige natte platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 |
Topsnelheid | > 285 |
ABS | nee |
Frame | aluminium brugframe |
Vering voor | Upside-down telescopische voorvork, schroefveren, veervoorspanning volledig instelbaar, in- en uitgaande demping volledig instelbaar, veerweg 125 mm |
Vering achter | Swingarm, oliegevulde schokdemper, schroefveer, veervoorspanning volledig instelbaar, in- en uitgaande demping volledig instelbaar, veerweg 130 mm |
Remmen voor | Dubbele 310 mm schijven |
Remmen achter | 220 mm schijf |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 190/50 ZR 17 |
Wielbasis | 1405 |
Lengte | 2045 |
Breedte | 710 |
Hoogte | 1130 |
Zithoogte | 810 |
Drooggewicht | 205(rijklaar gewicht) |
Leverbare kleuren | Blauw/Wit, Mat Zwart, Zwart/Goud |
Beschrijving | Suzuki introduceert de vernieuwde 2012 GSX-R1000! Het vlaggenschip van Suzuki nu nog lichter, nog efficienter en competitiever dan ooit tevoren. De technisch geperfectioneerde GSX-R1000 heeft zijn karakteristieke design grotendeels behouden en is uitgerust met fraaie nieuwe radiale Brembo vierzuiger monoblock remklauwen en een enkele lichtgewicht uitlaat.
Naast verbeterde prestaties zoals 8% minder brandstofverbruik, een betere gasrespons en betere prestaties in het middengebied is de GSX-R1000 ook maar liefst 2 kg lichter geworden wat het totale rijklare gewicht op slechts 203 kg brengt!
Wordt nu zelf de koning van de straat en van het circuit!
De GSX-R1000 is naast de kleurstelling zwart/zilver ook verkrijgbaar in de nieuwe kleurstellingen blauw/wit en zwart voor de consumentenprijs van € 17.849-.
Een lichter en compacter rijwielgedeelte en een nieuw messcherp design, was wat de Suzuki ingenieurs voor ogen hadden bij de ontwikkeling van de 2009
GSX-R1000. |