Nieuwsbrief:

ROYAL ENFIELD  GUERRILLA 450 - 2024

Garantie: Ja
Nieuw
BRAVA BLUE
royal-enfield - guerrilla-450
OmschrijvingTechniekBetaalgemakVerzekeringBedrijf
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2024
Fabrieksgarantie: 36 maanden

De all-roadster
De Guerrilla 450 premium roadster is voor allerlei soorten asfalt ontwikkeld. Met zijn temperamentvolle 452 cc Sherpa-motor getuned voor zinderende wegprestaties, een stalen twin spar buizenframe en een dynamische rijpositie waarbij je rechtop kunt zitten of sportief licht voorover kunt leunen, belichaamt de Guerrilla 450 de kern van wat een roadster altijd al moest zijn. Door de dynamische ergonomie en pittige prestaties is hij ongekend veelzijdig, responsief en heerlijk om op te rijden. Of je nu voorovergebogen vol gas door de bochten scheurt, door drukke stadsstraten vol chaotisch verkeer sjeest, op een luie zondagochtend een ontspannen ritje maakt of in het weekend lekker lange afstanden aflegt, de Guerrilla kan het allemaal en verlangt naar meer. En dat maakt hem tot het de ultieme 'all-roadster'.

GRR - Grommend op jacht
De krachtbron van de Guerrilla 450 is de geavanceerde nieuwe vloeistofgekoelde 452 cc Sherpa-ééncilindermotor ontwikkeld voor snelle roadsterprestaties. Deze krachtpatser deed zijn intrede in de bekroonde Himalayan 450 adventure tourer en wordt sindsdien alom geprezen. Door de DOHC-configuratie met 4 kleppen levert de Guerrilla 450 een indrukwekkende 40 pk bij 8.000 t/min en 40 Nm piekvermogen bij 5.500 t/min. Meer dan 85% van het koppel is beschikbaar vanaf 3.000 t/min. Het vloeistofgekoelde systeem bevat een geïntegreerde waterpomp, een radiator met dubbele circulatie en een interne bypass voor optimale temperatuurcontrole en topprestaties onder alle omstandigheden. De zesversnellingsbak met slip-en-assistkoppeling vergroot het comfort op hoge snelheden en zorgt voor extra veiligheid. De Guerrilla 450 is een expressie van het innovatieve karakter en het technologische vernuft van Royal Enfield.

De ware roadster is terug
Geen enkele andere motorfiets rijdt hetzelfde en ziet er zo goed uit als de Guerrilla 450. De verfijning, intuïtiviteit en sensationele prestaties zijn ongekend. Hij is uitgerust met een ergonomisch duozadel, een brandstoftank van 11 liter, led-koplampen, richtingaanwijzers met een geïntegreerd achterlicht en een omhoog gerichte uitlaatdemper. Hij heeft geen bling bling of nutteloos plastic, maar een atletisch uiterlijk met perfecte hoeken, doelgerichte randen en flinke spierballen op de juiste plekken. Alle toeters en bellen zijn verwijderd en hij is ontwikkeld met authenticiteit en doelgerichtheid. Daarom is de Guerrilla 450 een eerbetoon aan alle echte roadsters. Met zijn strakke ontwerp, prestatiegerichte geometrie en de allerhoogste bouwkwaliteit daagt de Guerrilla 450 de geldende normen uit en is het een frisse nieuwkomer in de motorfietswereld.

Intuïtieve ergonomie
De ergonomie van de Guerrilla 450 is ontworpen om in harmonie met verschillende rijstijlen te werken. Daardoor kun je als bestuurder alles aan, van snelle ritten op open wegen tot technische manoeuvres in scherpe bochten. Door de rijgeometrie blijf je goed rechtop zitten op het lage zadel en de middelhoge voetsteunen. Het dynamische chassis is ontwikkeld voor wendbaarheid en rappe handling. Daardoor blijf de motorfiets stabiel, maar voelt hij licht aan en is hij makkelijk te manoeuvreren. De telescopische voorvork van 43 mm en de monoshock achtervering vergroten het vertrouwen van de rijder zonder aan comfort in te boeten. Door de 17-inch tubeless banden voor en achter en de wielbasis van 1440 mm is de motorfiets uitzonderlijk stabiel en controleerbaar, maar tegelijkertijd erg soepel. Door deze interactieve, responsieve rijdynamica is de Guerrilla 450 ideaal voor drukke stadsstraten en snelle ritten op bochtige wegen. De balans tussen bruikbaarheid en prestaties is ideaal.

Andere stemming? Andere rijmodus
De Guerrilla 450 zorgt voor een dynamische rijervaring die de rijder aan zijn of haar stemming kan aanpassen door middel van het ultrasnel reagerende Engine Management System (EMS) en de elektronische gasklepregeling. Met de rijmodi Performance en Eco past de rijder de gaskleprespons eenvoudig aan de stemming en rijomstandigheden aan. Of je nu behendig door drukke stadsstraten sjeest of vol gas door scherpe bochten en over open wegen scheurt, op deze motorfiets is elke rit plezieriger.

Mogelijk gemaakt door technologie, maar zonder overdrijving
De Guerrilla-varianten Dash en Flash beschikken over het nieuwe Tripper Dash, een 4-inch infotainmentpaneel met een eenvoudige, intuïtieve gebruikersinterface. Het Tripper Dash, ondersteund door de RE-app, heeft nu betere functies. Je kunt bijvooorbeeld routes opnemen en in GPX-formaat exporteren, zodat motorrijders hun ervaringen met anderen kunnen delen. Je kunt het GPX-bestand vanaf elk apparaat in de RE-app importeren om je ervaring opnieuw te beleven. Naast navigatie biedt de interface muziekbediening, weersvoorspellingen en uitgebreide voertuiginformatie.

Originele accessoires en kleding van Royal Enfield
De originele motorfietsaccessoires voor de Guerrilla 450 zijn met zorg vervaardigd en tillen de stijl en functionaliteit van de motorfiets naar een hoger niveau. De accessoires zijn geïnspireerd door de “urban” en “flat track” scene. Ze bestaan onder andere uit grote valbeugels en carterbeschermingen, een extra stijlvol, comfortzadel, een getint windscherm en zwarte tourspiegels die de rijervaring verbeteren. De inspiratie door flat track blijkt duidelijk uit het zadel, de zilveren carterbescherming, de koplampgrille en de hoogglans zwarte kap voor het instrumentenpaneel. Verder zijn er compacte valbeugels en barend spiegels die de rijervaring en esthetiek verbeteren. Ook zijn er veelzijdige bagageopties beschikbaar voor de Guerrilla 450, zoals zachte koffers voor stedelijke avonturen.




Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
Motor City Amsterdam
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wiel­basis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitsteken­de wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelf­de jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton suc­cessen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overle­vering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe wor­den verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. Ener­zijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
© 2000 - 2024 Motoroccasion