Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2024
Fabrieksgarantie: 36 maanden
- Over ons:
Hofland motoren is ruim 1300 m2 motorbeleving. Uw adres voor top occasions, een nieuwe motorfiets, service & onderhoud, accessoires en alle soorten motorkleding.
Financiering op al onze motorfietsen is mogelijk en al onze motoren worden standaard afgeleverd met een 10 daagse ALL-RISK verzekeringsdekking!
Openingstijden:
Dinsdag 9:00 - 18:00
Woensdag 9:00 - 18:00
Donderdag 9:00 - 18:00
Vrijdag 9:00 - 18:00
Zaterdag 9:00 - 16:00
Op zondag en maandag zijn wij gesloten.
KLIK HIER VOOR DE ACTUELE/ AANGEPASTE OPENINGSTIJDEN!
Opties en Accessoires: 5" groot tft scherm, 16 l benzinetank, 43mm kyb vering instelbaar, 60 hp 649cc parralel twin, Bandenspanning sensoren, Beschikbaar in navy green, blue storm & night black, Bluetooth connectiviteit, Bosch electronics, Brembo remmen met abs, Droog gewicht 200 kg, Gespaakte wielen, Gratis bezorging door heel nederland!, Knipperlichten led, Leverbaar als a2, Navigatie met app & bluetooth, Registratiekosten nieuwe motorfiets € 75,00, Tubeless tyres, Volledige led koplamp
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | Parallel Twin cilinder 4 kleppen |
Boring x slag | 83|60 |
Cilinder inhoud | 649 |
Comp. verhouding | 13.3:1 |
Kleppen | 4 Kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | 60||8250 |
Max. koppel | | |
Koppeling | |
Versnellingsbak | |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 |
Topsnelheid | 170 |
ABS | ja |
Frame | Buisvormig stalen buizenframe |
Vering voor | Omgekeerde telehydraulische vork Ø 50 mm, veerweg: 175 mm |
Vering achter | |
Remmen voor | 2 schijven Ø 298 mm, 2-zuiger remklauwen |
Remmen achter | |
Voorband | 110 / 80 - 19 |
Achterband | |
Wielbasis | 1470 |
Lengte | 2190 |
Breedte | 905 |
Hoogte | 1390 |
Zithoogte | 820 |
Drooggewicht | 213 |
Leverbare kleuren | Navy Green, Night Black en Blue Storm |
Beschrijving | De SCR en de STR Seiemmezzo (Italiaans voor zesenhalf) verschillen technisch niet veel van elkaar, maar zijn qua uiterlijk toch verschillend genoeg om zich duidelijk te onderscheiden. Naast alle verschillende designelementen en een hoger stuur voor de SCR, is die laatste uitgerust met spaakwielen. De STR heeft als aluminium velgen, bij beide modellen in de maten 18 inch vooraan en 17 achteraan. Op de ‘modieuze straatmotor’ SCR zijn deze voorzien van Pirelli MT60RS allroadbanden, voor de STR zijn dat Angel GT straatbanden. Qua uitrusting hebben beide motoren een TFT-kleurenscherm van 5 inch, dat met verlichte knoppen op het stuur bediend wordt. Die regelen ook een Bluetooth-koppeling voor een mobiele telefoon en twee helmcommunicatiesystemen. |
| Dealerschappen: ZERO, BENELLI]CF MOTO]MOTO MORINI |
WELKOM BIJ HOFLAND MOTOREN
Woont u in de regio Amersfoort en bent u opzoek naar een motor? Dan bent u bij Hofland Motoren aan het juiste adres. Wij verkopen en repareren alle merken motoren. We zijn makkelijk te bereiken via de A28 afslag 8 & A1 afslag 13.
Bij ons vind u altijd tientallen sport-, naked-, en tourmotoren, maar daarnaast ook allroad- en offroad motoren.
En wij zijn dealer van Zero Motorcycles. Leverancier van hagel nieuwe elektrische motorfietsen.
In ons volledig vernieuwde kleding showroom vind u de best passende en de juiste stijl motorkleding, helmen, schoenen en laarzen. Altijd een ruime keus. Veilig, comfortabel en volgens de laatste mode trends. Onze kledingspecialist neemt graag de tijd voor u en helpt u bij het vinden van de juiste pasvorm en de juiste producten. Natuurlijk verkopen wij ook handschoenen, protectors, tassen en andere accessoires.
Wanneer u een motor koopt bij Hofland Motoren bent u er zeker van kwaliteit. Ons gepassioneerde team staat voor veiligheid, kwaliteit en service. Wij weten wat u beweegt en kunnen u optimaal adviseren bij de aankoop van een gebruikte of nieuwe motorfiets.
Wij adviseren u graag, maken een passende offerte, eventueel met inruil of financiering. En gunnen u de tijd om tijdens een proefrit uitgebreid kennis te maken met de stalen ros van uw keuze.
Voor meer informatie of vragen kunt u te allen tijde contact met ons opnemen via 033 - 45 55 710 of per mail op info@hoflandmotoren.nl
| Amersfoort, Utrecht |
| 033-4555710 |
Wist u dat: In de motortaal "Chopper" betekent: De basisbetekenis van het werkwoord to chop is afhakken. Naast allerlei betekenissen op andere terreinen dan de nieuwe betekenis die to chop zou krijgen binnen de wereld van sportwagens en motorfietsen aan de Amerikaanse Westkust,
betekent chopper volgens het Dictionary o f American Slang van Wentworth & Flexner een kaartjesscheurder aan de ingang van een bioscoop, maar ook de bijnaam voor een Thompson machinegeweer (1929). Een paar jaar later, in 1931, werd die
betekenis binnen de Amerikaanse onderwereld verruimd tot: de man met het machinegeweer. In 1955 ontstaat binnen de hot-rod scene van jeugdige bezitters van sportwagens in Californië het begrip chopped top. Een opgevoerde auto werd ontdaan van dak, voorruit en sponning en
zelfs zijramen ‘so that only the bare frame was left above door level’. Er is weinig verbeeldingskracht voor nodig om in plaats van een auto een motorfiets tot zijn naakte essentie terug te brengen. Die rage begon min o f meer in dezelfde tijd, namelijk
begin jaren vijftig aan de zonnige Amerikaanse Westkust. Het voorspatbord verdween, het achterste deel van het achterspatbord werd verwijderd, alsmede conventioneel en solide ogende treeplanken. Dat alles droeg bij tot een uiterlijk van onveiligheid, roekeloosheid en daarmee onaangepastheid. In de literatuur wordt voor het eerst aan het eind van de jaren vijftig de term chopper gebezigd voor een dergelijke gestripte motorfiets of bike en raakt de term biker voor berijders van onconventionele motorfietsen in zwang. De chopper werd een echte rage na de film Easy Rider uit 1969.
De titel van de film met Dennis Hopper en Peter Fonda werd ontleend aan de comfortabele en ontspannen zitpositie op hun flamboyante Harley-choppers. Schijnbaar zonder inspanning van Hopper en Fonda worden de bewoners in de square wereld die zij op hun romantisch uitziende motorfietsen doorkruisen
gereduceerd tot figuranten die op provocerende wijze op hun burgerlijke onvrijheid worden gewezen. De motoragent en daarmee alle motorrijders van de gevestigde orde zitten nu wel heel erg rechtop hun aangeharkte motorfietsen. Voor hen die al iets met motorfietsen hadden op het moment dat Easy Rider uitkwam en tevens kritisch stonden tegenover het establishment aan het einde van de jaren zestig, kwam de boodschap goed over. Na wereldwijde roulatie van de film kreeg het choppen van originele Harley’s een aanzienlijke navolging.
Essentieel en in het oog springend was de verlengde voorvork en het gewijzigde frame, waarvan de balhoofdhoek werd vergroot raked frame), wat enig deskundig zaag- en laswerk vereiste. Het aanpassen van de balhoofdhoek was nodig om een omhoogstaande voorkant te vermijden bij het monteren van
een verlengde voorvork. De krachtbron van het merendeel van de choppers, het 1200CC Harley v-twin motorblok, werd met alle beschikbare middelen opgepept, wat meer snelheid betekende, zodat wegligging en
remcapaciteit, maar ook een wat minder compromisloze ergonomische zitpositie werden herzien. Menig liefhebber van de originele fabrieksHarley of-Indian heeft met tranen in de ogen de radicale chopperrage (1970-1980) zien woeden.
Na tien jaar was het verlengde voorvork-syndroom goeddeels verdwenen. Menig chopper bleek een krakkemikkige constructie te zijn die door zijn modegevoelige bezitter vaak na korte tijd al weer van de hand werd gedaan en als schroot op onderdelenmarkten terechtkwam. Een indrukwekkend aantal originele Harley-Davidsons en Indians werd aan de chopperrage opgeofferd. Met name de Panheads en Knuckleheads, de zware modellen van Harley-Davidson uit de jaren veertig, vijftig en begin jaren zestig vielen ten prooi aan deze trend, die bovendien voortdurend wisselde. Een jaar later waren korte lage sturen en *dragpipes in de mode, en paste een chopperrijder zijn vehikel weer aan de nieuwste rage aan. Het verchromen van talrijke bestanddelen is altijd inherent gebleven aan de verschijningsvorm van choppers. Soms ging het verchromen zo ver dat hele frames en zelfs carterhelften o f oliepompen een chroomlaag kregen. Die extremen komen nauwelijks nog voor. De lengte van voorvorken nam eveneens af tot een hanteerbare maat, waarmee niet iedere te nemen bocht een straf werd. De custombike is de wat ingetogener opvolger van de chopper. De huidige naam chopper, die aan eigentijdse modellen
van de Japanse motorindustrie wordt meegegeven, duidt op een verre gelijkenis met het Easy Rider-silhouet. De enige rechtvaardiging van de naam chopper hierbij is dat er sprake is vaneen achteruitleunende zitpositie, waarbij de voeten naar voren worden geplaatst en de handen een welvend, middelhoog stuur
vasthouden. De zogenaamde ontspannen, lui achteroverhangende zit die deze motor zijn chopper-image verschaft, blijkt op langere ritten tot heel wat rug-, arm- en zitvlakpijn te leiden. Met eigenbouw o f ingrijpende realisering van individuele wensen heeft de met chopper aangeduide moderne Japanner in
het geheel niets te maken. Het is een seriemotorfiets die als typetje met deze benaming voor massaconsumenten recentelijk op de markt is gebracht.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken