|
Motor | 90 ° V-twin motor, 4-takt |
Boring x slag | | |
Cilinder inhoud | 1,151 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | |77|7,250 |
Max. koppel | 113|5,800 |
Koppeling | |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 32 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | |
Vering voor | Volledig instelbare vork (veervoorspanning en hydraulische compressie en rebound demping) |
Vering achter | Single arm met progressieve koppeling, monoshock met verstelbare hydraulische demping en afstelbare veervoorspanning |
Remmen voor | dual 320 mm RVS zwevende remschijven, Brembo radiale remklauwen met 4 horizontaal tegengestelde zuigers |
Remmen achter | 282 mm RVS XED schijf, zwevende remklauw met 2 parallelle zuigers |
Voorband | Tubeless 110/80 R19 |
Achterband | Tubeless 150/70 R17 |
Wielbasis | |
Lengte | 2,250 |
Breedte | 1,050 |
Hoogte | 1,480 |
Zithoogte | 820-840 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Rosso Vulcano, Verde Amazzonia |
Beschrijving | De Stelvio 1200 8V en NTX beschikken over de nieuwste evolutie van de Quattrovalvole motor, geïntroduceerd in 2006 en algemeen erkend als de meest geavanceerde versie van de V-vormige 90 ° dwars twin-cilinder. Dit zeer geavanceerde mechanische juweeltje, die uniek is in termen van zowel de architectuur als engineering , is gebouwd met behulp van geavanceerde technische oplossingen. Vermeldenswaardig is het verhoogde nok profiel, enkele nokkenas timing wordt aangedreven door stille Morse type kettingen met hydraulische kettingspanners, de gesmede zuigers met drie ringen gekoeld door olie jets in het carter, de ultra-lichte kleppen in speciaal gelegeerd staal, en de conische klepveren die in staat zijn resonantie en vermogensverlies bij hoge toerentallen te elimineren. Smering en koeling worden verzorgd door twee coaxiale pompen die smeermiddel circuleren via een apart kanaal in het hoofd tot aan de uitlaat klepzittingen, waar de hoogste temperaturen ontwikkelen. De cilinders zijn voorzien van een uiterst modern design, met de koelribben taps toelopende naar de voorkant van de cilinders, terwijl de kleppendeksels - die trots pronken met het Quattrovalvole logo - voorzien van een zwevend montage systeem ommechanische ruis te verminderen. |