Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Tank Rechts Gedeukt
- Voor meer info of een proefrit bel naar 06-10800037.
Kijk ook op onze website. Inruil motor of auto is mogelijk.
Wilt u langskomen dan vragen wij u even te bellen, zodat u niet voor een gesloten deur staat.
Wij zijn namelijk regelmatig voor u op zoek naar nieuwe occasions.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | luchtgekoelde viertakt 90° v-twin |
Boring x slag | 92 mm x 92 mm |
Cilinder inhoud | 1.064 cc |
Comp. verhouding | 9,8 : 1 |
Kleppen | 2 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | injectie |
Ontsteking | digitaal electronisch |
Vermogen | 75 pk / 55 kW bij 7.000 tpm |
Max. koppel | 88,5 Nm bij 5.200 tpm |
Koppeling | |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | 180 km/u |
ABS | nee |
Frame | stalen wiegframe |
Vering voor | volledig instelbare 45 mm telescopische voorvork, veerweg 140 mm |
Vering achter | qua veervoorspanning en uitgaande demping instelbare stereodempers, veerweg 96 mm |
Remmen voor | dubbele 320 mm schijf, vierzuigerremklauwen |
Remmen achter | enkele 282 mm schijf, tweezuigerremklauw |
Voorband | 110/90 VB 18 |
Achterband | 150/70 VB 17 |
Wielbasis | 1.560 mm |
Lengte | 2.380 mm |
Breedte | 815 mm |
Hoogte | 1.150 mm |
Zithoogte | 780 mm |
Drooggewicht | 251 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | De luxere uitvoering van de California modellen is deze California EV met hydraulische klepstoters, nieuw schakelpedaal en een aangepaste achterschokdemper. De touring uitvoering beschikt bovendien ook nog over een toerkuip, standaardkoffers en beschermkappen voor de benen. |
Motorrijden hoeft niet duur te zijn!
Wij hebben gemiddeld 100 goede motoren op voorraad van diverse merken en zeer scherp geprijsd. U koopt al een motor vanaf ca. € 1.000,00. Inruil en uitgestelde betaling is mogelijk.
Wij kunnen de motoren zeer goedkoop aanbieden omdat er geen duur personeel rondloopt en ons winkelpand eenvoudig is. Dat ziet de koper terug in de prijs. Een bezoekje is zeker de moeite waard.
Wij zijn te vinden op de West Kinderdijk 291 in Alblasserdam, gelegen aan de route naar de molens van Kinderdijk. Vanaf de A15 neemt u afslag 22 richting Alblasserdam/Kinderdijk. U blijft deze weg richting Kinderdijk volgen. Na ca. 3 km vindt u ons aan de rechterkant.
 |
Middendorp Motoren |
|
West Kinderdijk 291
Alblasserdam
Plan de route
|
 |
0610800037
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te
ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken