|
Motor | 2 cilinder 4 takt V75 |
Boring x slag | 71|110 |
Cilinder inhoud | 1350 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | 187|140|10.500 |
Max. koppel | 145|8250 |
Koppeling | PASC (TM) slipper clutch, hydraulically actuated |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting 525 |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17.5 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Chrome-moly tubular space frame, powder-coated |
Vering voor | 48 mm WP Apex USD forks |
Vering achter | WP Apex monoshock |
Remmen voor | 2 x 320 mm Brembo Monoblock |
Remmen achter | Brembo twin-piston fixed calliper, brake disc |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) |
Achterband | 200/60 ZR17 |
Wielbasis | |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 834 |
Drooggewicht | 200 |
Leverbare kleuren | Oranje,Zwart |
Beschrijving | De KTM 1390 Super Duke R voor 2024 en KTM 1390 Super Duke R Evo zijn zonder vooraankondiging het Naked-segment binnengedrongen en hebben de concurrentie één ding heel duidelijk gemaakt: er staat een nieuw beest bovenaan de voedselketen.
2024 wordt het jaar van 30 Years of Duke; de volledig nieuwe KTM 1390 Super Duke R en zijn geavanceerde stalgenoot, de KTM 1390 Super Duke R Evo, zijn geëvolueerd tot de meest angstaanjagende uitvoeringen tot nu toe.
De cijfers liegen er niet om: met een cilinderinhoud van 1350 cc, een vermogen van 190 pk bij 10.000 tpm en een koppel van 145 Nm bij 8000 tpm scheuren de modellen het asfalt aan stukken. Hun nieuwe, agressievere looks laten ook geen twijfel bestaan over hun felle karakter. Maar wat nog indrukwekkender is dan deze cijfers, is hoe effectief de DUKE de kracht van de motor op het asfalt overbrengt. |