Het beest is ontwaakt uit zijn winterslaap: De KTM 1390 SUPER DUKE R heeft zonder aankondiging het Naked-segment veroverd, en met recht; er staat een nieuw beest aan de top van de voedselketen.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Motor
2 cilinder 4 takt V75
Boring x slag
71|110
Cilinder inhoud
1350
Comp. verhouding
Kleppen
Brandstof toevoer
Ontsteking
Vermogen
187|140|10.500
Max. koppel
145|8250
Koppeling
PASC (TM) slipper clutch, hydraulically actuated
Versnellingsbak
6 versnellingen
Verhouding
Overbrenging
Ketting 525
Starter
electrisch
Tankinhoud
17.5
Topsnelheid
ABS
ja
Frame
Chrome-moly tubular space frame, powder-coated
Vering voor
48 mm WP Apex USD forks
Vering achter
WP Apex monoshock
Remmen voor
2 x 320 mm Brembo Monoblock
Remmen achter
Brembo twin-piston fixed calliper, brake disc
Voorband
120/70ZR17M/C (58W)
Achterband
200/60 ZR17
Wielbasis
Lengte
Breedte
Hoogte
Zithoogte
834
Drooggewicht
200
Leverbare kleuren
Oranje,Zwart
Beschrijving
De KTM 1390 Super Duke R voor 2024 en KTM 1390 Super Duke R Evo zijn zonder vooraankondiging het Naked-segment binnengedrongen en hebben de concurrentie één ding heel duidelijk gemaakt: er staat een nieuw beest bovenaan de voedselketen.
2024 wordt het jaar van 30 Years of Duke; de volledig nieuwe KTM 1390 Super Duke R en zijn geavanceerde stalgenoot, de KTM 1390 Super Duke R Evo, zijn geëvolueerd tot de meest angstaanjagende uitvoeringen tot nu toe.
De cijfers liegen er niet om: met een cilinderinhoud van 1350 cc, een vermogen van 190 pk bij 10.000 tpm en een koppel van 145 Nm bij 8000 tpm scheuren de modellen het asfalt aan stukken. Hun nieuwe, agressievere looks laten ook geen twijfel bestaan over hun felle karakter. Maar wat nog indrukwekkender is dan deze cijfers, is hoe effectief de DUKE de kracht van de motor op het asfalt overbrengt.
Bij Goedhart vind je hem Wat vind ik mooi? Wat is verstandig? Past deze motor wel bij mij?
Allemaal vragen die een rol spelen bij de aanschaf van een nieuwe motorfiets. Ons deskundige verkoopteam helpt u graag de juiste motorfiets te vinden voor vele tevreden motorkilometers.
Een stukje historie: BMW in 2014 - De nieuwe BMW R 1200 RT met een olie-/watergekoeld boxerblok schittert per 1 februari vanaf €19.400 bij de BMW Motorrad dealers. Het is een van de meest dynamische motoren in het toersegment. De uitgebreide standaarduitrusting omvat onder meer ASC (Automatic Stability Control). Uniek zijn optionele rijdersassistentiesystemen zoals Hill Start en schakelassistent Pro.
De wegligging en handling van de nieuwe BMW R 1200 RT zijn verder verfijnd en hij rijdt sportiever dan ooit. Basis is het watergekoelde boxerblok met een topvermogen van 92 kW (125 pk) bij 7.750 toeren per minuut. Het maximum koppel bedraagt 125 Nm bij 6.500 toeren per minuut. Een combinatie van olie- en waterkoeling (voor de heetste delen in de cilinderkoppen) zorgt voor een gezonde bedrijfstemperatuur. Versnellingsbak en koppeling met natte platen zijn geïntegreerd in het motorcarter. De cardanaandrijving zit nu aan de linkerkant.
Standaard ASC (Automatic Stability Control) voorkomt doorslippen van het achterwiel. Er is keuze uit de standen ‘Rain’ en ‘Road’. Optioneel is de rijmodus ‘Pro’ met de stand ‘Dynamic’ en de nieuwe Hill Start Control. Deze functie vergemakkelijkt wegrijden op een helling vanuit stilstand. Met de schakelassistent Pro kan de berijder op- en terugschakelen zonder de koppelingshendel in te knijpen. Het wisselen van versnelling gaat daardoor buitengewoon soepel.
De beproefde BMW Telelever voorwielophanging en de BMW Paralever achterwielophanging zorgen voor een stabiele wegligging. Met het optionele BMW Motorrad Dynamic ESA systeem (Electronic Suspension Adjustment) zijn het weggedrag en de vering optimaal af te stemmen op diverse rijomstandigheden, wegcondities en de belading van de motor. Verder behoren centrale vergrendeling – die op afstand ook beide koffers op slot doet – en cruisecontrol tot het uitgebreide optieprogramma.
De kuip met een volledig nieuw instrumentarium biedt prima bescherming tegen weer en wind. LED dagrijverlichting is als optie verkrijgbaar. Om de handling ook voor wat kleinere rijders te verbeteren, zijn de handvatten, voetsteunen en het zadel 20 mm lager dan die van de vorige BMW R 1200 RT. De nieuwe BMW R 1200 RT staat per 1 februari 2014 vanaf € 19.400 bij de BMW Motorrad dealer