|
Motor | Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
Boring x slag | 73,4|56 |
Cilinder inhoud | 948 |
Comp. verhouding | 10,8:1 |
Kleppen | DOHC, 16 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: Ř 36 mm x 4 met hulpgasklep |
Ontsteking | |
Vermogen | 111|82|8,500 |
Max. koppel | 98,5|6,500 |
Koppeling | Natte multi-plaat koppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.917 (35/12) |
Overbrenging | Gesloten ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Trellis frame, hoogwaardig staal |
Vering voor | 41 mm omgekeerde voorvork met uitgaande en compressie demping en instelbare veervoorspanning, veerweg 120 mm |
Vering achter | Horizontale Back-link, gas gevulde cilinder met uitgaande demping en instelbare veervoorspanning, veerweg 140 mm |
Remmen voor | Dubbele semi-zwevende 300 mm remschijven. Remklauw: Duaal radiaal gemonteerd, 4 zuigers tegenover elkaar |
Remmen achter | Enkele 250 mm remschijf. Remklauw: Enkele zuiger |
Voorband | 120/70ZR17 M/C (58W) |
Achterband | 180/55ZR17 M/C (73W) |
Wielbasis | 1,470 |
Lengte | 2,100 |
Breedte | 865 |
Hoogte | 1,150 |
Zithoogte | 835 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Metallic Diablo Black |
Beschrijving | De Kawasaki Z900RS is al sinds zijn introductie de populairste motor in het retro segment. Dit is echter geen reden voor de Kawasaki engineers om stil te blijven zitten. In 2022 doet Kawasaki er nog een schep bovenop met de nieuwe Z900RS SE. Met onder andere Ohlinsvering, Brembo remklauwen en een waanzinnige Yellow Ball kleurstellingbrengt de Z900RS SE de succesvolle mix van het heden en het verledennaar een n0g hoger niveau. |