|
Motor | Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
Boring x slag | 73,4|56 |
Cilinder inhoud | 948 |
Comp. verhouding | 10.8:1 |
Kleppen | DOHC, 16 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: Ø 36 mm x 4 met hulpgasklep |
Ontsteking | |
Vermogen | 111|82|8.500 |
Max. koppel | 98,5|6.500 |
Koppeling | Natte multi-plaat koppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.917 (35/12) |
Overbrenging | Gesloten ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Trellis frame, hoogwaardig staal |
Vering voor | 41 mm omgekeerde voorvork met uitgaande en compressie demping en instelbare veervoorspanning, veerweg 120 mm |
Vering achter | Horizontale Back-link, gas gevulde cilinder met uitgaande demping en instelbare veervoorspanning, veerweg 140 mm |
Remmen voor | Dubbele semi-zwevende 300 mm remschijven. Remklauw: Duaal radiaal gemonteerd, 4 zuigers tegenover elkaar |
Remmen achter | Enkele 250 mm remschijf. Remklauw: Enkele zuiger |
Voorband | 120/70ZR17 M/C (58W) |
Achterband | 180/55ZR17 M/C (73W) |
Wielbasis | 1.470 |
Lengte | 2.100 |
Breedte | 845 |
Hoogte | 1.190 |
Zithoogte | 820 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Vintage Lime Green, Metallic Graphic Gray |
Beschrijving | De looks van de Z900RS CAFE zijn net als de gewone Z900RS gebaseerd op de legendarische Kawasaki Z1 uit uit 1972, maar dan met een sportieve twist. Dit blijkt onder meer uit het zeer opvallende kleurenschema, de vele zwarte accenten, de lage montage van het stuur en een schitterend gestileerde koplampkuip. Het lage stuur en het fraaie aangepaste zadel met kenmerkend “kontje” geven de Z900RS CAFE bovendien een sportievere rijpositie. |