|
Motor | Vloeistofgekoelde, viertakt viercilinder-in-lijn |
Boring x slag | 71|50.9 |
Cilinder inhoud | 806 |
Comp. verhouding | 11.9:1 |
Kleppen | DOHC, 16 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: ø 34 mm x 4 (Mikuni) met dubbele hulpsmoorklep |
Ontsteking | Electronisch |
Vermogen | 113|83|10200 |
Max. koppel | 83|8000 |
Koppeling | Meervoudige natte platenkoppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2,571 (36/14) |
Overbrenging | O-ring ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Ruggengraatframe, opgebouwd uit buizen (met motor subframe), hoogwaardig staal |
Vering voor | 41 mm upside down voorvork, met instelbare uitgaande demping en afstelbare veervoorspanning. Veeruitslag, voor |
Vering achter | Bottom-link Uni-Trak met gasgevulde schokdemper. Veeruitslag, achter |
Remmen voor | Dubbele, semi-zwevende 310 mm wave type remschijven Dubbele remklauwen met 4 zuigers |
Remmen achter | Enkele remschijf, 250 mm wave type Remklauw met een zuiger |
Voorband | 120/70 ZR 17 M/C (58W) |
Achterband | 180/55 ZR 17 M/C (73W) |
Wielbasis | 1445 |
Lengte | 2100 |
Breedte | 800 |
Hoogte | 1050 |
Zithoogte | 834 |
Drooggewicht | 231 |
Leverbare kleuren | Candy Flat Blazed Green / Metallic Spark Black, Metallic Spark Black / Metallic Flat Spark Black, Candy Burnt Orange / Metallic Spark Black |
Beschrijving | Kampioen met Klasse
De Z800 zet de legende van de Z-familie trots verder. Veertig jaar na de lancering van de Z1 heeft deze nieuwe machine de stijl, persoonlijkheid en prestaties die de supernakeds van Kawasaki zo legendarisch maken. Met 806cc aan kracht en prestaties beschikt de Z800 over een stevige punch. |