|
Motor | Vloeistofgekoelde, viertakt-viercilinderlijnmotor |
Boring x slag | 77|56 |
Cilinder inhoud | 1043 |
Comp. verhouding | 11.8 : 1 |
Kleppen | DOHC 16 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: ö38 mm x 4 (Keihin) met ovale hulpsmoorklep |
Ontsteking | Digitaal |
Vermogen | 138|101.5|9600 |
Max. koppel | 110|7800 |
Koppeling | Nat, meervoudige plaat, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen, return |
Verhouding | 39/15 |
Overbrenging | O-ring ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 15 |
Topsnelheid | |
ABS | optie |
Frame | aluminium Backbone |
Vering voor | Upside downvoorvork van 41 mm, met traploos instelbare |
Vering achter | Achterwaarts gekoppelde horizontale monoshock met |
Remmen voor | Dubbele, semizwevende wave-type-remschijven van 300 mm |
Remmen achter | Enkele wave-type-remschijf van 250 mm |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) |
Achterband | 190/50ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1445 |
Lengte | 2105 |
Breedte | 709 |
Hoogte | 1203 |
Zithoogte | 820 |
Drooggewicht | 228 |
Leverbare kleuren | Groen, zwart |
Beschrijving | De vloeistofgekoelde DOHC-viercilinderlijnmotor met 16 kleppen van 1.043 cm3 biedt een groter uitgangsvermogen (138 pk) en sterker koppel dan die van de vorige Z1000. Bij de selectie van de nieuwe cilinderinhoud had de Z1000 een naam hoog te houden. |