De geheel nieuwe Eliminator 500 SE breekt met conventies. Zijn strakke en lage ontwerp, een laag en comfortabel zadel en een lichte en gemakkelijke bediening maken hem de meest benaderbare Kawasaki-cruiser tot nu toe. Denk er niet te veel over na: het is een tijdloos design gecombineerd met moderne technologie. Dus stap op en “Just Ride”.
De prijs van dit model wordt binnenkort bekend gemaakt.
Vloeistofgekoelde, parallele 2-cilinder 4-takt motor
Boring x slag
70|58.6
Cilinder inhoud
451
Comp. verhouding
11.3 : 1
Kleppen
DOHC, 8 kleppen
Brandstof toevoer
injectie: Ø 32 mm x 2
Ontsteking
Digitaal
Vermogen
45|33|6000
Max. koppel
43|6000
Koppeling
Natte multi-plaat koppeling, handbediend
Versnellingsbak
6 versnellingen
Verhouding
2.438 (39/16)
Overbrenging
Gesloten ketting
Starter
electrisch
Tankinhoud
13
Topsnelheid
ABS
Frame
Trellis frame, hoogwaardig staal
Vering voor
41 mm telescopische voorvork
Vering achter
Dubbele schokabsorbers
Remmen voor
Enkele 310mm schijf. Remklauw: Dubbele zuigers
Remmen achter
Enkele 240mm schijf. Remklauw: Dubbele zuigers
Voorband
130/70-18M/C 63H
Achterband
150/80-16M/C 71H
Wielbasis
1,410
Lengte
2250
Breedte
785
Hoogte
1140
Zithoogte
735
Drooggewicht
Leverbare kleuren
Metallic Matt Carbon Grey. / Flat Ebony
Beschrijving
De geheel nieuwe Eliminator 500 breekt met conventies. Zijn strakke en lage ontwerp, een laagen comfortabel zadel en een lichte en gemakkelijke bediening maken hem de meestbenaderbare Kawasaki-cruiser tot nu toe. Denk er niet te veel over na: het is eentijdloos design gecombineerd met moderne technologie. Dus stap op en “JustRide”.
Kawasaki produceert een breed scala van high-performance Motorfietsen, ATV's, Mules en Jetski's®. Kawasaki Benelux is verantwoordelijk voor de distributie van deze producten en diensten in de Benelux. Voor meer informatie: www.kawasaki.nl
Een stukje historie: KAWASAKI in 1972 - De overzeese verkoop van de Z1 wordt gestart (900 cc). Een wat minder brute versie, de Z2 (750 cc) wordt het jaar daarop geïntroduceerd. De Z1, met 's werelds eerste luchtgekoelde DOHC vier-in-lijn blok, is op het moment van introductie de meest krachtige motorfiets die er te koop is. Onder de codenaam 'New York Steak' is er in het geheim vijf jaar aan gewerkt. De verkoop neemt dan ook een enorme vlucht waarbij ook de Z2 in Japan een enorme populariteit geniet. Overzees heerst de Z1 jaren onder het predikaat ' King of Motorcycles'. In Japan wordt de Z2 door motorbladen als nummer 1 gekozen. De Z mythe is geboren.