Nieuwsbrief:

INDIAN MOTORCYCLE  FTR SPORT - 2023

Garantie: Ja
Onbekend
.
indian - ftr-sport
indian - ftr-sport
indian - ftr-sport
indian - ftr-sport
OmschrijvingTechniekBetaalgemakVerzekeringBedrijf
Nieuw: Ja
Tankinhoud: 13 liter
Referentienummer: 10169
Geschikt voor rijbewijs: A
Financiering mogelijk: Ja
Koppel (Nm): 118
Garantie: Ja
Status: Fabrieksdemo

Bijzonder veelzijdig:
Bij de FTR-modellen heb je de voetsteunen recht onder je en het stuur ter hoogte van je middel. Zo kun je je rijpositie onderweg gemakkelijk variëren, van agressief op het moment dat je dat wilt tot ontspannen voor comfortabel toeren.

Krachtig:
De combinatie van de krachtige 1203 cc vloeistofgekoelde V-twins en het wendbare rijgedrag staat garant voor dynamische en opwindende rijsensaties.

Minimalistische styling
De FTR's zijn wars van iedere opsmuk. Alles heeft maar één doel: een geweldige rijervaring.

EEN COMBINATIE VAN STIJL EN PRESTATIES
Met de in de American Flat Track-competitie opgedane ervaring zet de iconische FTR de traditie voort met nog meer verfijning. Deze motor brengt voor straatgebruik geschikte prestaties, gebruiksgemak en controle naar een tot nu toe ongekend niveau. Deze ongeëvenaarde Amerikaanse V-twin staat klaar voor je volgende avontuur.
Motortype: Vloeistofgekoelde V-Twin
Cilinderinhoud: 1203 cc
Boring x Slag: 102 mm x 73.6 mm
Compressieverhouding: 12.5:1
Elektronisch geregeld brandstofinspuitsysteem: Gesloten brandstofinjectiesysteem / 60 mm boring

Prestaties:
Maximaal koppel RPM: 6000 rpm
Maximum koppel (95/1/EC NM): 118 Nm

Kleur/graphics: Black Metallic, Stealth Gray / Orange Burst
Fabrieksgarantie: 2 jaar
Standaarduitrusting: ABS, cruise control
Verlichting: Led-koplamp, led-achterlicht/-richtingaanwijzers
Meters: 4 inch instrumentenpaneel met analoge snelheidsmeter en digitale toerenteller, kilometerteller, dagteller, waarschuwingslampje brandstofniveau, waarschuwingslampje oververhitting




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Bike-Barn bv
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
© 2000 - 2024 Motoroccasion